عکس کیک اسفنجی مناسب تولد

کیک اسفنجی مناسب تولد

۲۱ تیر ۹۶
کیک اسفنجی مناسب برای پایه کیک تولد
این مواد برای قالب بیست و سه سانتی با نه سانت ارتفاع مناسب است.

مواد لازم:
تخم مرغ شش عدد;
پودر شکر سیصد گرم;
آرد قنادی دویست و چهل گرم
نشاسته ذرت شصت گرم;
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری سر صاف;
نمک نوک قاشق چای خوری;
وانیل خالص نوک قاشق چای خوری;
آب خیلی گرم و نه جوش نصف پیمانه;
طرز تهیه:
ابتدا آردها (نشاسته ذرت و آرد) و بکینگ پودر و نمک را مخلوط و سه بار الک کرده و کنار بگذارید. زرده و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید. سفیده را با همزن بزنید تا کمی کف کند . سپس نصف مقدار پودر شکر را به آن آروم آروم اضافه کنید تا پودر شکر آب نندازه و مانع پفِ سفیده نشه. خوب با همزن بزنید تا سفیده ها فرم بگیرد و از ظرف وارونه نریزد. توجه داشته باشید که در سفیده و ظرف آن هیچ گونه چربی یا زرده نباشد که سفیده ها خوب پف کنند.
سفیده را در یخچال قرار دهید تا بقیه مراحل کار را انجام دهید. حالا زرده ها و باقیمانده پودر قند و وانیل را کمی با همزن بزنید. آب جوش را اضافه کرده و سریع هم بزنید تا زرده ها نپزد. زرده ها را قدری بزنید که به صورت روبانی از سر همزن بریزد. حالا همزن را کنار بگذارید و سفیده و آرد را با لیسک و به تناوب به خورد خمیر بدهید. خیلی آرام و به صورت دورانی سفیده را هم بزنید که پف آن نخوابد.
مخلوط آرد و سفیده را در چند مرحله به مواد اضافه کنید. کیک را در قالب بیست و سه سانتی کاغذ انداخته و فقطططططط یک سانت از پایین دیواره را چرب کنید. به مدت چهل تا پنجاه دقیقه با درجه صد و پنجاه و پنج تا صد و شصت درجه سانتیگراد بپزید. توجه داشته باشید که دیواره قالب را چرب نکنید تا کیک خوب پف کند. بعد از پخت, قالب را از فر خارج کرده دیواره های کیک را با چاقو آزاد کنید و روی صفحه خنک کننده قرار دهید. ارتفاع قالب شما باید زیاد باشد تا کیک سرریز نشود.
به دلخواه آن را خامه کشی و تزیین کنید.
...
نظرات