عکس هویج پلو با مرغ

هویج پلو با مرغ

۹ شهریور ۹۶
هویج پلو تزیین شده به شکل روباه برای جشنواره آشپزی و سفره آرایی شهریار و کسب مقام دوم

#هویج_پلو

مواد لازم :
هویج نیم کیلو
برنج 3 پیمانه
سینه یا ران مرغ 2 عدد
پیاز 1 عدد
شکر مقداری
نمک - فلفل - زردچوبه - چوب دارچین - رب - آبلیمو - روغن - زرشک - زعفران دم کرده به میزان لازم

طرز تهیه :
ابتدا مرغ را شسته به همراه کمی آب و یک پیاز درسته و نمک و فلفل و زردچوبه و چوب دارچین و کمی رب و آبلیمو اجازه دهید بپزد. بعد از پخت آنرا به همراه زعفران دم کرده سرخ کنید.

هویج ها را شسته و پوست بگیرید و با رنده درشت یا سالاد ساز خلالی کنید.
سپس داخل تابه با کمی روغن با شعله ملایم تفت دهید تا کمی نرم شوند.
مقداری شکر را بر حسب ذائقه داخل کمی آب حل کنید و به تابه اضافه کنید، درب ظرف را گذاشته تا هویج ها کاملا پخته شوند. در آخر کمی فلفل و دارچین و آبلیمو و زعفران دم کرده نیز اضافه کنید و شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خنک شود.
اگر تمایل دارید مواد را لابلای پلو قرار دهید ، مرغ را در اندازه دلخواه ریش ریش کنید و با هویج مخلوط کنید.
کمی زرشک را شسته و در مقداری روغن و آبلیمو و زعفران دم کرده و در صورت تمایل کمی شکر خیلی کم تفت دهید و آنرا نیز به مخلوط هویج و مرغ اضافه کنید.
برنج را شسته و آنرا بجوشانید و آبکش کنید، کف قابلمه سیب زمینی یا نان قرار دهید و یک لایه از برنج ریخته و از مخلوط هویج روی آن بریزید و دوباره برنج ریخته و این روند را اتمام برنج و مواد تکرار کنید و سپس کمی آب و روغن روی برنج ریخته و آنرا دم کنید.
اگر تمایل دارید برنج را به صورت سفید دم کنید و هنگام سرو با هویج و زرشک و مرغ تزیین کنید.
در صورت تمایل کمی خلال پسته را برای 5 دقیقه داخل کمی گلاب خیس کنید سپس در مقدار کمی روغن خیلی کوتاه تفت دهید تا براق شوند و برای تزیین استفاده کنید.
به جای مرغ میتوانید از گوشت قلقلی استفاده کنید.
دقت کنید که مواد میانی آبدار نباشند تا باعث خمیر شدن برنج نشوند.
اگر هویج ها ریز باشند و با تفت دادن نرم و پخته شوند نیازی به اضافه کردن آب نیست و میتوانید فقط کمی شکر اضافه کنید تا شیرین شوند. حتی میتوانید شکر را کاملا حذف کنید.

پ.ن: من برنج سفید پختم و با آن روی سینی طرح دلخواه را ایجاد کردم و با هویج و زرشک و خلال پسته و برنج زعفرانی تزیین کردم.

💜 اگر این رسپی برای شما مفید بود لطفا صلواتی بفرستید.

#هویج_پلو #هویج_پلوی_شیرازی #تزیین_هویج_پلو #تزیین_برنج #تزیین_پلو #هویج_پلو_مجلسی #هویج_پلو_با_گوشت #هویج_پلو_با_زرشک #هویج_پلو_مرجانپز #ناهار #مسابقه #روباه #دیزاین
...
نظرات