عکس کیک شیفون وانیلی
مریم
۱۶
۲۵۶

کیک شیفون وانیلی

۱۰ مهر ۹۶
Maryam:
Maryam:
#کیک_شیفون_وانیلی

دوستان این کیک رو من امتحانش کردم خوشمزه و راحته درستش کنین
کیک شیفون یه کیک خیلی سبک، با بافت اسفنجی و نرمه که میتونه به عنوان پایه خیلی از کیکها استفاده بشه و میتونید هر نوع طعم دهنده ای که دوست داشتین با توجه به ذائقه خودتون بهش اضافه کنید، مثل اسانس یا رنده پوست پرتقال، اسانس موز و آناناس، دارچین و سیب، کشمش و گردو و خلاصه هر نوع خلاقیتی که دوست داشتین میتونین با این کیک انجام بدین. این کیک حتی برای خامه کشی هم بافت مناسبی داره..

Mahdieh917
مواد لازم:
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه سرخالی
آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
آب جوش یا شیر ۱/۴ پیمانه (من خودم همیشه از شیر استفاده میکنم)
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری سرپر
نمک ۱ پنس
وانیل ۱
طرز تهیه
آرد، بکینگ پودر و نمک رو با هم مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید. سفیده و زرده تخم مرغ رو جدا کنید و با همزن بزنید تا سفیده کف کنه و کمی پفکی بشه بعد نصف شکر رو کم کم بهش اضافه کنید و با همزن بزنید تا سفیده کاملا پفکی و سفت بشه. زرده و باقیمونده شکر و وانیل با همزن بزنید تا زرده کرم رنگ و کشدار بشه. بعد شیر رو به زرده اضافه کنید و کمی از مخلوط آرد رو به زرده ها اضافه کنید و مواد رو بهم بزنید تا یکدست بشه بعد روغن رو اضافه کنید و بقیه آرد رو بشه اضافه کنید و مواد رو فقط در حدی که با هم مخلوط بشن بهم بزنید بعد سفیده رو به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد رو بهم بزنید. مواد رو تو فالب ۲۰ سانتی که از قبل چرب کردین و کاغذ روغنی انداختین بریزید و چند تا ضربه به قالب بزنید تا حبابهای هوا داخل خمیر خارج بشه.


بعد قالب رو توی فری که از قبل با حرارت160 درجه سانتیگراد گرم کردین بذارین (البته تاوقتی که روی کیکتون طلایی قهوه ای شد با فرو بردن خلال دندون تو مرکز کیک از پخت کیک مطمئن بشید) بعد فر رو خاموش کنید و بذارید قالب ۵ دقیقه دیگه تو فر خاموش بمونه و بعد قالب رو از فر در بیارید و کیک رو روی توری مشبک منتقل کنید و بذارید کاملا خنک بشه.
...
نظرات