عکس را تاتویلی فرانسوی
Mordadchef
۲۸
۶۴۵

را تاتویلی فرانسوی

۱۶ فروردین ۹۷
#راتاتوی(#راتاتویی) یک #غذای_گیاهی فرانسویه. .
.
.
مواد لازم:
بادمجان: ١عدد
کدو: 2 عدد
گوجه فرنگی: ٢عدد
.هویج آبپز:1 عدد رب گوجه فرنگی: ١قاشق غذاخوري
پیاز داغ: ٢قاشق غذاخوري
سیر رنده شده: ١ قاشق چای خوری
روغن زیتون: به مقدار لازم
نمک، فلفل و زرچوبه: به مقدار لازم
گوشت چرخکرده: 200 گرم
پیاز رنده شده:1 عدد
ادویه به میزان لازم
.

طرز تهيه:
برای تهیه راتاتوی ابتدا سسش رو درست میکنیم به این ترتیب که رب گوجه فرنگی، سیر رنده شده، پیاز داغ، کمی روغن زیتون، فلفل و زرچوبه رو داخل ماهیتابه میریزیم و تفت میدیم تا رب سرخ بشه و از خامی در بیاد و مزه مواد به خورد هم بره.
بعد از اینکه رب سرخ شد حدود نصف لیوان آب و کمی آبلیمو هم بهشون اضافه کرده و نمک هم میریزیم و میذاریم یکم سسمون قل بزنه و غلیظ بشه و بعد شعله گاز رو خاموش میکنیم.
من حدود 200 گرم گوشت چرخکرده رو با یه پیاز رنده شده و نمک و فلفل و پاپریکا مخلوط کردم و اندازه برشهای سبزیجاتم تو دستم شکل دادم و تو کمی روغن_زیتون تفتش دادم و لابلای سبزیجات گذاشتم.
حالا همه سبزیجات رو حلقه حلقه کرده و روشون نمک میپاشیم. هر چقدر حلقه ها باریک تر باشن راتاتوی ما بعد پخت شکیل تره و از طرفی مزه مواد هم بهتر به خورد هم میره و خوراکمون خوشمزه تر میشه.
من این مقدار سبزیجات رو با توجه به اندازه ظرفم در نظر گرفتم شما هم میتونین با توجه به سایز ظرفتون اندازه مواد رو کم یا زیاد کنین.
حالا سس رو کف ظرف مورد نظر میریزیم و پخش میکنیم.
دونه دونه حلقه های سبزیجات رو پشت هم میچینیم و ترتیب قرار گرفتن سبزیجات رو در هر تکرار، رعایت کنین. کباب رو هم بینش میزاریم. دقت کنین که سبزیجات باید کاملا فشرده به هم چیده بشن تا بعد پختن شکلشون رو حفظ کنن و وا هم نرن.
بعد از اینکه کل ظرف با سبزیجات پر شد روی سبزیجات رو با فرچه کاملا به روغن زیتون آغشته میکنیم.
حالا روی ظرف رو با فویل میپوشونیم و چند تا سوراخ هم روی فویل ایجاد میکنیم تا بخار آب سبزیجات بیرون بره و راتاتوی ما آبکی نشه. ظرف راتاتوی رو برای مدت یک ساعت داخل فری که از قبل با دمای ١٨٠ درجه گرم کردیم میذاریم تا بپزه.
بعد از این مدت فویل رو برمیداریم و اگه سبزیجات پخته و نرم شده بودن گریل فر رو روشن میکنیم تا روی سبزیجاتمون برشته شده و آب اضافیشون هم کشیده بشه.
حالا راتاتوی زیبا و #خوشمزه و سالم ما حاضره و میتونیم سروش کنیم.

________________________________ .
#غذای_فرانسوی #خوراک_سبزیجات

#ratatouille #frenchfood #vegetarian
...
نظرات