عکس پیراشکی توری
r.dashti99
۱۵
۱.۱k

پیراشکی توری

۱۵ اردیبهشت ۹۷
#پیراشکی توری
برای تهیه این پیراشکی خوشمزه باید ابتدا خمیرش رو آماده کنیم .
دستور خمیری رو که براتون میگم خیلی کاربردیه و به خمیر جادویی معروفه .من از این خمیر برای پیراشکی و پیتزا و پای و... استفاده میکنم
خمیر جادویی
تخم مرغ 1عدد
خمیر مایه 1قاشق غذاخوری
آب ولرم1/4پیمانه
شکر1قاشق چایخوری
روغن 1/3پیمانه
ماست1/3پیمانه
نمک کمی
آرد دو پیمانه درصورت لزوم کمی بیشتر
طرز تهیه:
ابتدا آب ولرم رو داخل کاسه ای بریزید ومایه خمیر وشکر رو روش بپاشید وبزارید یه جای گرم تا ور بیاد حدود 10 تا 15 دقیقه
داخل یه ظرف دیگه ای همه مواد به جز خمیر مایه وآرد دو ریخته و هم بزنید تا یکدست بشه وبعد خمیر مایه رو بریزید وکم کم آرد رو اضافه کنید سعی کنید آرد رو زیاد نریزید چون خمیر لطافتش رو از دست میده بعد کاملا ورز بدید سپس روی خمیر رو سلفون بکشید وبزارید یک تا دو ساعت در یه جای گرم استراحت کنه وقتی حجم خمیر تقریبا دو برابر شد آمادست.
مواد میانی پای رو بسته به ذائقه و سلیقه خودتون میتونید استفاده کنید من گوشت چرخ کرده رو با پیاز تفت دادم و فلفل دلمه و قارچ و ذرت و کمی رب و نمک و فلفل و آویشن استفاده کردم.
ابتدا خمیر رو با وردنه روی یه سطح آرد پاشی شده به قطر چند میلی متر باز کنید خمیر رو در قالب پای بندازید و از چند جا اونو با چنگال سوراخ کنید حالا مواد میانی رو روی خمیر بریزید سپس روی مواد میانی رو بریزید و سپس بقیه خمیر را باز کرده وبا وسیله ای بنام توری بر خمیر را برش زده وروی مواد بندازید وبعد با کاتر گرد قالب زده وداخل ظرف فر بچینید.اگه خواستید گلهایی باخمیر قالب زده وروش قرار دهید.بعد روی خمیر رو با زرده تخم مرغ و زعفرون رومال زدم و در فر از قبل گرم شده با درجه 180 به مدت بیست و پنج دقیقه بزارید بپزه.
...
نظرات