عکس کتلت ماهی
yass_bahari
۳۶
۳۷۵

کتلت ماهی

۲۰ تیر ۹۷
#کتلت_میگو #میگو_خشک_نمکی
دستور کتلت میگو نبود.از این قسمت عکس گذاشتم.
کتلت خوشمزه من با میگوی خشک نمکی مخصوص استانهای جنوبی بالاخص هرمزگان.
توی عکس میگو خشک برای عزیزانی ک ندیدن گذاشتم.
100گرم میگو خشک 2-3 ساعت با آب معمولی خیس کرده و 2-3بار آبش رو عوض میکنم.تا کاملا نمک ها شسته و مرطوب شود.بعد با1.2.3یا غذاساز خرد کرده سپس با یک عدد پیاز و 3-4حبه سیر نگینی ریز خرد شده تفت داده.2عدد سیب زمینی متوسط رنده ریز زده آب سیب زمینی گرفته. سپس میگو تفت داده با سیب زمینی و3تا تخم مرغ.نمک.زردچوبه.دارچین.فلفل سیاه.زنجبیل.پودرسیر وجعفری خردشده مخلوط کرده و در روغن سرخ میکنیم.

قریب ۷۰ ٪ صید میگوی بستر رودخانه اروند ومدخل خلیج همیشه فارس را میگو سرتیز به خود اختصاص می دهد که به علت ریز ونازک بودن ، بصورت تازه ویخ زده دربازار آبزیان کلانشهرها چندان خریداری ندارد وعمدتا این گونه برای تولید میگو خشک مورد استفاده واقع می شود .
در شهر های ساحلی خلیج همیشه فارس ، بطورعمده در شهرهای بوشهر و بندر عباس میگو خشک نمکی به همین شکل عمل آوری شده وبازار مصرف خوبی داشته ومحلی ها به این محصول « روبیون » می گویند وعلاقه فراوانی به مصرف آن نشان میدادند ودر فرودگاه ها به عنوان تولید لوکس بومی به مسافرین وتوریست ها عرضه می شده است.
یکی از حسن های میگو خشک نمکی ماندگاری طولانی مدت آن است ، که در هوای معمولی وبدون نیاز به یخچال حتی تا یکسال هم ماندگاری دارد.
میگو خشک نمکی یا سوخاری میگو محصول آماده مصرف همانند آجیل میباشد که به خاطر داشتن امگا ۳ وفسفرغنی وسایر عناصر بسیارمفید دیگرازجمله ویتامین E و D ( به علت خشک شدن در معرض آفتاب ) ازبرتری بسیاربالایی نسبت به سایر آجیلها برخوردار میباشد .
با خیساندن میگو خشک نمکی در آب سرد ونگهداری بمدت ۲۴ ساعت در یخچال ، میگو مقدار زیادی از نمکش را از دست داده حدود ۷۰ ٪ آب از دست رفته خود را باز یافت نموده ،ترد شده و آماده طبخ انواع غذاهای میگو از قبیل چلو میگو ، میگو پفکی،قلیه میگو،شامی میگو.فلافل میگو.کتلت میگو می شود. بهتر است هنگام خیساندن دو قاشق سوپ خوری برای هر کیلو میگو ، آبلیموی طبیعی نیز به آب اضافه شود
این میگو بر خلاف میگوی تازه عاری از هرگونه بو وطعم آزار دهنده بوده و غذاهای تهیه شده از آن بسیار لذیذ و خوش خوراک میباشد.
...
نظرات