عکس مرغ بریون
پاییز
۲۸
۳۸۸

مرغ بریون

۱۱ مرداد ۹۷
#مرغ_بریون
مرغ بریون به سبک پاییز💐

ابتدا مرغ رو تمیز میشوریم و داخل شکمش رو خوب پاک میکنیم ،مواظب باشید که پوست مرغ پاره نشه.
داخل یک کاسه بزرگ مقداری نمک و آبلیمو میریزیم و یک حبه سیر هم رنده میکنیم وبا آب ولرم پر میکنیم و مرغ رو نیم ساعت داخل کاسه آب میگذاریم ،باین کار هم مرغ طعم دار میشه و هم بوی نامطبوع مرغ بر طرف میشه و همچنین خون آبه مرغ هم خارج میشه.
مرغ رو از آب خارج کرده و داخل آبکش میزاریم تا آبش بره و مرغ رو کاملا خشک میکنیم ، سپس روی سطح مرغ و داخل شکمش رو به نمک آغشته میکنیم و ده دقیقه کنار میزاریم.
حالا مقداری زعفران و آب لیمو و ادویه رو مخلوط میکنیم و با فرچه به همه جای مرغ میزنیم و یک ربع داخل فریزر میزاریم سپس از فریزر خارج میکنیم و داخل شکم مرغ رو با یک عدد گوجه نیمه شده و یک عدد پیاز متوسط قاچ شده و دو حبه سیر و چند عدد برگ بو پر میکنیم ،به دلخواه میشه داخلش فلفل دلمه هم بزاریم ،سپس با نخ و سوزم دهانه شکم مرغ رو میدوزیم و میبندیم ،
زیر ساق یکی از رانهای مرغ رو یک برش کوچیک میزنیم و اون یکی ران رو در قسمت برش خورده فرو میکنیم و با نخ محکم میبندیم، تا پاهای مرغ جمع بشه و موقع پخت داخل فر ولو نشه ،بال ها و گردن مرغ رو هم روی مرغ میاریم و با نخ و سوزن به هم میدوزیم و محکم میکنیم.
حالا مقداری کره رو ذوب میکنیم وبا زعفران مخلوط میکنیم و با فرچه به همه جای مرغ میمالیم و مرغ رو داخل جوجه گردان فر میزاریم به مدت حدود سه ساعت تا خوب پخته بشه .
در حین پخت مرغ هر بیست دقیقه یک بار از کره و زعفران مجدد روی مرغ بزنید تا مرغ خشک نشه.
قبل از گذاشتن مرغ در فر حتما فر رو از قبل با بالاترین درجه حرارت خوب داغ کنید و بعد شعله پایین رو خاموش کنید و گریل رو با بالاترین درجه روشن کنید و مرغ رو داخل جوجه گردان بگذارید و بعد از پانزده دقیقه که مرغ کمی خودش رو جمع کرد حرارت گریل رو کم کنید
برای این که مرغ موقع پخت خشک نشه یک کاسه آب داخل فر بگذارید
عزیزان مرغ بریون رو بعد از خارج کردن از فر باید باید سریع سرو کرد تا خشک و لاستیکی نشه💐💐💐💐💐
...
نظرات