عکس کیک الویه
souzan_shariat
۲۴
۱.۵k

کیک الویه

۱ شهریور ۹۷
اول مواد الویه رو آماده کنید👇
من سیب زمینیها رو پختم و پوره کردم(میتونید سیب زمینی رو رنده کنید)و با خیار شور نگینی،هویج آبپز نگینی شده،مرغ پخته ریش ریش شده،نخود فرنگی و مایونز،نمک و فلفل و کمی آبلیمو یا سرکه مزه دار کردم و چند ساعت در یخچال استراحت دادم تا سالاد الویه خوب مزه دار بشه.
👈بهتره در زمان پخت مرغ دو قاشق از آب مرغ رو کنار بذارید و به الویه اضافه کنید،باعث خوش طعم شدن الویه میشه(توصیه میکنم برای پخت مرغ حتما از یک حبه سیر استفاده کنید طعم الویه رو بینظیر میکنه)
👈اصل سالاد الویه، روسیه که در اون سیب زمینی رو به شکل نگینی خرد میکنن ولی ورژن ایرانی الویه به صورت رنده یا پوره شده هست که من پوره رو ترجیح میدم(البته نه کامل پوره چون هر چی سیب زمینی پوره بشه جذب مایونز در سالاد الویه بیشتر و باعث شل شدن سالاد میشه که من نمیپسندم)
👈خیار شور الویه رو بعضی رنده و بعضی نگینی میکنن که من طرفدار خیار شور نگینی هستم به نظرم سالادالویه رو خوشمزه تر میکنه.
👈هویج رو هم میتونید بعد از آبپز کردن رنده یا نگینی کنید که من همیشه نگینی میکنم.
👈میتونید به الویه تخم مرغ آبپز رنده شده اضافه کنید که من معمولا چون دوست ندارم استفاده نمیکنم.
🌹بعد از آماده شدن الویه دور قهوه ای نانهای تست رو با کارد ببرید و کنار هم در سینی بچینید.
🌹یک سس غلیظ از مخلوطی به نسبت یک قاشق غذاخوری مایونز و 3 قاشق غذاخوری ماست همزده پر چرب تهیه و یک لایه از این سس روی نانهای تست بمالید.
🌹در مرحله بعد سالاد الویه را روی نانهای تست پخش و صاف و یکدست کنید.
🌹حالا برای چیدن ردیف دوم نانهای تست اول زیر اونها رو از مخلوط سس ماست و مایونز بمالید و بعد نانها رو روی الویه بچینید. از مخلوط ماست و مایونز رو نانهای تست ریخته و کمی صاف کنید و بدون پوشش نیم ساعت سینی رو در یخچال بذارید تا سس به خورد نانها بره و بعد از گذشت نیم ساعت روی کیک الویه رو بپوشانید و یک شب در یخچال بذارید تا خوب منسجم بشه.
🌹روز بعد پوشش روی کیک رو بردارید و دوباره از مخلوط ماست و مایونز روی کیک الویه بمالید و صاف کنید(من از پالت خامه کشی واسه این کار استفاده کردم)
🌹بعد هم با چاقوی تیز به اندازه دلخواه برش بزنید و تزئین و سرو کنید
...
نظرات