عکس کیک پرتقال با سس پرتقالی
_mehrnegar.cake_
۴۸
۶۵۲

کیک پرتقال با سس پرتقالی

۱۶ دی ۹۷
این کیک بسیار خوشمزه ست و بافت نرم و پوکی داره علاوه بر اون خوب پف میکنه. پیشنهاد میکنم حتما درست کنید.

《کیک پرتقال با سس پرتقالی 🍰🍊》

مواد لازم:
تخم مرغ ۴ عدد
شکر یک و ۱/۳ لیوان
روغن مایع ۱/۲ لیوان
آرد ۲ لیوان
بیکینگ پودر ۲ ق چ
وانیل نصف ق چ
نمک یک پنس
آب پرتقال تازه ۱/۲ لیوان
رنده پوست پرتقال ۲ قاشق غذاخوری
 طرز تهیه:
برای درست کردن کیک چند تا کار رو باید انجام بدید : اول اینکه تمامی مواد به دمای محیط رسیده باشند. دوم اینکه فر رو حتما گرم کنید. سوم اینکه تمام مواد رو اندازه گرفته و دم دستتون بزارید. چند پرتقال درشت رو خوب بشورید و پوستش رو رنده کنید. فقط حواستون باشه که قسمت سفید رنده نشه که کیک رو تلخ میکنه. بعد آبش رو بگیرید و از صافی رد کنید که آب پرتقال خالص به دست بیاد. (من برای ۱ لیوان آب پرتقال خالص ۶ تا پرتقال آب گرفتم ، خالص که میگم یعنی حتی بدون پالپ)
تخم مرغ ها و شکر و وانیل رو با همزن حسابی بزنید تا حجیم و کرم رنگ بشه. بعد روغن رو اضافه کرده و باز هم بزنید . بعد هم آرد و بکینگ پودر و نمک رو که سه بار الک کردیم ، آرام آرام اضافه میکنیم و با لیسک و به صورت دورانی هم میزنیم و در آخر هم آب پرتقال و پوست پرتقال رو اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. مواد رو داخل قالب که از قبل چرب و آرد پاشی شده (یا کاغذ روغنی انداخته شده) بریزید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه قرار بدهید به مدت 40 دقیقه تا کیک بپزه. البته این زمان بستگی به فرتون داره. وقتی کیک رو خارج کردیم چند دقیقه صبر میکنیم بعد از قالب خارج میکنیم و میذاریم تا کاملا سرد بشه و بعد تزئین میکنیم.
مواد لازم سس پرتقالی :
آب پرتقال تازه ۱/۲ لیوان
نشاسته ذرت ۱ ق غ
شکر ۲ تا ۳ ق غ (بسته به ترشی پرتقال)
طرز تهیه : همه مواد را مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا سس به غلظت برسد ، سپس گاز را خاموش کنید. اجازه دهید کیک و سس هر دو سرد شوند سپس کیک را با سس تزئین کنید.
میتونید مقدار سس رو دو برابر کنید ولی به نظر من همین اندازه برای این کیک کافی و مناسبه.

#کیک#کیک_پرتقالی#کیک_پرتقالی_با_سس_پرتقال
#سس_پرتقالی#کیک_پرتقال_با_سس_پرتقالی 🍰🍊
...
نظرات