عکس باميه آرد و شیر
hadiya
۴۰
۱.۲k

باميه آرد و شیر

۲۶ اردیبهشت ۹۸
سلام دوستای گلم. خیلیا در مورد این دستور سوال داشتن گفتم اینجا چندتا نکته براتون بگم.
⭕⭕اولین چیزی که تو این بامیه اذیت می کنه سفتیش هست که بعد یه ساعت استراحت خیلی بیشتر میشه من به پیشنهاد یکی از دوستان وقتی داغ بود قیف زدم و بعد گذاشتم استراحت کرد خیلی بهتر شد. اگه یه قاشق کره اش رو بیشتر کنید هم مشکل نداره.
⭕⭕ دومین نکته با اینکه تاکید کردم شعله متوسط رو به پایین باشه خیلی دوستان گفتن خمیر شد و یا خیلیا گفتن باز شد. در مورد باز شدن خمیر بهتون قول میدم که حتما یه جایی رو خودتون بنا به سلیقه تغییر دادید چون در حالت معمولی این خمیر اینقدر سفته که همه از از سفتیش دستشون درد می گیره. پس حتما حتما اندازه رو دقیقا عین چیزی که نوشته بزنید و کسایی که می گن خمیر شد احتمالا شعله زیاد بوده روش طلایی شده توش خام مونده ویا اینکه شهدشون حالت عسلی نبوده و غلیظ نبوده که حالت خمیری شده.
پیشنهادی که دارم اینه که وقتی دارید سرخ می کنید شعله جوری باشه که حالت سرخ کردن کوکو هست یعنی جوری که داخل و بیرونش سرخ بشه چون به نظر می رسه ‌شعله رو به کم برای هر کس مفهومی داره و یا اجاق گازها کمی فرق دارن. پس شعله بهتره همونی باشه که شامی کتلت و این چیزارو سرخ می کتید باشه داخل و بیرون باهم سرخ بشه.
⭕⭕ سوال بعدی اندازه و مقدار این بامیه هست دوستان گلم با یه لیوان شیر و به لیوان ارد و کره به همراه شیره که بعدش بزارید و دربیارید دقیقا 330 گرم بهتون بامیه میده و اما اندازه اش کاملا میل خودتونه بزرگ باشه بیشتر کوچیک باشه کمتر. متوسط 20 تا بامیه بهتون میده. برای هر تعدا که خواستید بیشتر کنید همون اندازه رو دو برابر کنید یعنی دو لیوان شیر دو لیوان ارد 6 قاشق کره یا روغن. برای یه کیلو بامیه به 3 لیوان ارد و 3 لیوان شیر و 9 قاشق ارد یا کره نیاز دارید.
⭕⭕چند تا نکته هم دوستان پیشنهاد دادن که اونم در خوشمزه تر شدنش حتما تاثیر داره اینکه دو قاشق از شهد رو داخل شیر بزارید طعمشو بهتر می کنه. اینکه زعفران بزنید. و نکته نهایی اینکه هر چی بامیه باریک تر باشه طعم خیلی خیلی بهتری داره.
امیدوارم این نکات به دردتون بخوره و ازش لذت ببرید التماس دعا دوستای خوبم
...
نظرات