عکس کیک فنجونی

کیک فنجونی

۴ شهریور ۹۸
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاه

نکته تربیتی👇👇👇👇👇

⭕️ اصولی کاربردی ارتباط با نوجوان

🔻والدین باید از شیوه‌ها و راهکارهای مناسب در برقراری ارتباط با فرزندان خود آگاهی داشته باشند و بدانند که وضعیت ارتباط‌گیری در دوران نوجوانی با دوران کودکی متفاوت است و اصول خاص خود را دارد. در ادامه مهم‌ترین اصول و مهارت‌های ارتباطی والدین با نوجوانان را بررسی خواهیم کرد.

1️⃣ اصل ایجاد امنیت روانی
خانواده، باید مهم‌ترین کانون تأمین‌کننده نیازهای روانی فرزند باشد. در این سن به دلیل اینکه نوجوانان مستقل می‌شوند، خیلی راحت تحت تاثیر محیط قرار گرفته یا دوست دارند با هم سن و سال‌هایشان باشند و وقت بیشتری را در بیرون از خانه بگذرانند. پس باید اصل ما این باشد که فضای خانه و خانواده سرشار از امنیت، آرامش و جذابیت باشد. شوخی کردن با نوجوان، نظرخواهی درباره مسائل مختلف و داشتن حرف مشترک با آن‌ها باعث می‌شود که او امنیت روانی داشته باشد.

2️⃣ اصل محبت
در کودکی بچه‌ها فقط کلام ما را متوجه می‌شوند، ولی در نوجوانی کلام ما کمتر تأثیر دارد. آن‌ها به حرکات، رفتار و اعمال ما نگاه می‌کنند؛ بنابراین اساس یک رابطه سالم و درست میان شما و فرزندتان مبادله مهر و عطوفت است.

یک نگاه محبت‌آمیز یا یک نوازش مهربانانه بزرگ‌ترین معجزه را می‌کند و رفتار فرزندتان را به سوی خلاقیت، خیر و نیکی تغییر جهت می‌دهد. بی شک توجه و محبت کردن، یک نیاز اساسی روانی و یک تقویت‌کننده مثبت است.
منتظرادامه نکات باشید😉😉

آی اهل محرم! چرا فریاد شادی و هلهله سر نمی‌دهید؟

🔸اگر غدیر عید ولایت است مباهله عید فضیلت است. به‌فرمودۀ امام رضا(ع) بالاترین فضیلت علی(ع) آیۀ مباهله است که در آن، علی(ع) نفس پیامبر(ص) اعلام شده است.
🔸باید غربت مباهله برطرف شود؛ این خیلی مهمتر از بسیاری دیگر از ایام‌الله است. باید داستان مباهله را به کودکان خود بیاموزیم.(گزیده ای ازبیانات استادپناهیان درموردمباهله)
🌸🌸🌸عیدفضیلت برشمامبارک باد🌸🌸🌸

🌻التماس دعای فرج🌻
#کیک_فنجونی
...
نظرات