عکس حلوای سه آرد مجلسی

حلوای سه آرد مجلسی

۱۵ شهریور ۹۸
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاه
اینم حلوای من برای چالش فاطمه جون
من خیلی کم استوری میبینم عذرخواهم دیرشد
#سلام_برحسین_علیه_السلام
🌸اللهم صلی علی محمدوآله محمدوعجل فرجهم🌸


نکته تربیتی👇👇👇👇👇

اگر کسی براش مهمه که ارزش‌ها رو به بچه‌اش منتقل کنه، قطعا یکی از بهترین راه‌ها شعاره! یعنی چی، یعنی تکوین یک سری از شعارها در زندگی کودک براش وابستگی ذهنی - عاطفی ایجاد می‌کنه و در ناخودآگاهش حک میشه. همین طور که برای خیلیامون شده.

حالا انتقال ارزش‌ها نیاز به روش خاصی داره؟! قطعاً بله. یعنی تردید نکنید که استفاده از شعار در جای غلط و به شیوه غلط اثر عکس داره و این موضوع الآن قابل تشخیص نیست و خودش رو توی اواخر نوجوانی به بعد نشون میده. مثلاً فشار بیش از حد روی مسائل دینی ممکنه همون اثری رو داشته باشه که بی‌توجهی توی این مسائل داره، یعنی با دو تا زمینه مختلف یه نتیجه ایجاد میشه و برای فرزند ما زدگی یا بی‌تفاوتی نسبت به دین ایجاد میشه.

حالا ما در مسائل دینی چه کار کنیم؟!

ببینید ما می‌تونیم این مسائل رو به چند دسته اصلی تقسیم کنیم و شاید تقسیم‌بندی زیر بد نباشه؛
۱. رفتارهای دینی
۲. آداب و احکام دینی
۳. اصول عقاید
۴. گرایشات دینی (تمایلات، عُلقه و علاقه‌ها، حب و بغض‌ها)

حالا ما در هفت سال اول روی کدوم بخش باید سرمایه‌گذاری کنیم؟!

ظاهراً سه بخش اول مهم نیست، یعنی انجام یا عدم انجام رفتارهای دینی، احکام و آداب دینی و دونستن اصول عقاید برای کودک اهمیتی نداره. نه که ما بگیم اهمیتی نداره، برداشت بنده اینه که خدا میگه اهمیتی نداره. مثلاً کودکی که ممیز نشده رفتارهای دینی‌اش مهم نیست یعنی حتی اگه نماز شب هم بخونه اهمیتی نداره چون هنوز قوه تمیز نداره و نمی‌دونه که چه کاری خوبه و چه کاری بد.

البته معنی این حرف این نیست که ما نباید رفتار دینی داشته باشیم بلکه برعکس، ما باید رفتار دینی داشته باشیم تا کودک ببینه اما ازش توقع انجام اون کارها رو نداشته باشیم. پس چی مهمه؟! گزینه آخر یعنی گرایشات!

کودکی دوره طلایی برای ایجاد گرایشات هست و شعار، یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد گرایشات و حب و بغض‌ها

محرم و عزاداری برای أباعبدالله سرشار از شعاره و اساساً قیام سیدالشهدا ظرفیت عجیب و غریبی در این موضوع داره. جالب‌تر اینه که قدبلندترین شعارهایی که یک انسان آزاده می‌تونه داشته باشه توی کربلا به صورت تصویری موجوده و کمتر جایی رو می‌تونیم پیدا کنیم که اینچنین ظرفیتی داشته باشه

خب، حالا بچه‌ها رو ببریم هیئت یا نه؟!

پاسخ اینه که اگر به دنبال انتقال عاشورا و شعائر دینی به فرزندتون هستید، مراسمات مذهبی بخش بزرگی از بار رو در این مسئله به دوش می‌کشه و حتماً باید در این مراسم‌ها شرکت کنید. اما این مراسمات باید چه ویژگی‌هایی داشته باشن؟! پست قبلی روبخونیدلطفا
نویسنده:حمیدکثیری

🌺التماس دعای فرج🌺
#حلوا
#حلوا_سه_آردمجلسی
...
نظرات