عکس حلوای پودر نارگیل
yas jafari
۱۰
۴۶۷

حلوای پودر نارگیل

۱۸ شهریور ۹۸
در کلاس عاشقی عباس غوغا می کند در دل هر عاشقی عباس مأوا می کند

هر کسی خواهد رود در مکتب عشق حسین ثبت نامش را فقط عباس امضاء می کند

تاسوعا روز قمر بنی هاشم تسلیت باد.




#حلوا_نارگیلی

#حلوا_بوتیکی

سینی حلوا که شامل حلوای نارگیلی،حلوا آرد برنج قالبی و برشتوک هست.دستور دو حلوا رو قبلا گذاشته بودم و این هم دستور حلوای نارگیلی


آرد سفید قنادی یا آرد نانوایی نصف لیوان
پودر نارگیل نصف لیوان
پودر قند یک چهارم لیوان
کره ۵۰ گرم
روغن جامد ۲ ق غ
گلاب تقریبا یک چهارم لیوان
زعفران به میزان لازم

در مورد پودر نارگیل که من آسیاب کردم با اینکه درشت هم نبود ولی برای اینکه حلوا یکدست بشه آسیاب بشه . اندازه وقتی که آسیاب می کنیم از لحاظ لیوانی کمتر میشه . نصف لیوان پودر نارگیل رو وقتی آسیاب کنین یه کم کمتر میشه میزانش.در مورد روغن هم بهتره که داخل این حلوا کل روغن ، روغن مایع نباشه ، می تونین جای روعن جامد مایع بریزین ولی کلا همش روعن مایع نباشه ترکیبی از کره یا روغن جامد با روعن مایع ترجیحا کره هم استفاده بشه بهتره لطیف تر میشه .نکته بعدی در مورد آرد ، که در این حلوا بهتره آرد سفید باشه چون رنگ حلوا به تیرگی نره و خوش رنگ بشه .جای پودر قند شکر نمیشه .

طرز تهیه :

آرد رو الک کردم و بعد با حرارت ملایم رو به کم شروع به تفت دادن کردم . آرد زیاد تفت نخوره چون می خوایم رنگش تیره نشه . حدودا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حرارت کم بو دادم .بعد مجدد الک کردم .کره و روغن جامد رو اضافه کردم و بعد که با هم ترکیب شد،زعفران و گلاب رو اضافه کردم . گلاب رو کم کم ریختم یه کم گذاشتم موند .بعد از حرارت برداشتم و بلافاصله پودر قند رو الک کردم و اضافه کردم و پودر نارگیل رو ریختم و مخلوط کردم . اگر حلوا جمع نشد گلابی که موند رو اضافه می کنیم که من اضافه نکردم چون حلوام خوب جمع شد و صاف و یکدست شد .بعد همین طور که گرم هست داخل قالب سیلیکونی ریختم . قالب هم خیلی کم با روغن چرب کردم . حدودا ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دادم و یا دو ساعت می تونید بخچال بزارید و در آخر از قالب بیرون آوردم .این قااب های ریز سیلیکونی از لوازم قنادی فروشی ها می تونید تهیه کنین.
...
نظرات