عکس کیک مرغ
___زهرا
۸۴
۸۹۹

کیک مرغ

۱۱ آذر ۹۸
🌸سلام دوستای نازنین🌸
ان شاالله که حال دل تک تکتون عالی باشه.

تا حالا ساعت 10 و نیم شب، همسرتون هوس کیک مرغ کرده؟😊
بعد با دیدنش بگه وای چقدر شبیه کیکه،دلم کیک میخواااااد.😣
اول باره این حالات بهش دست میده، باردار نباشه یه وقت😐😜😄

طرزتهیه:
من یه سینه ی مرغ رو با آبلیمو و پیازنگینی ونمک و بدون اضافه کردن آب میذارم روی حرارت متوسط تا آب بندازه و همزمانم نرم شه. یه پیاز متوسطم خلالی نااازک میکنم و سرخ میکنم و وقتی پیاز کاراملی شد مرغ پخته شده رو آبش رو میریزم و میشورم و ریش ریش میکنم و توی پیاز میریزم ،
به مرغ و پیاز فلفل سیاه، یکم آویشن، پاپریکا، ادویه ی جوجه کباب(مارک گلها طعم عالیی داره و بوی سوسیس و کالباس میده) و یکم زنجبیل میزنم و تفت میدم.
مرغ که از حرارت افتاد بهش نصف لیوان گردو ،نصف لیوان خیارشور نگینی ، یه لیوان ترکیب سس و ماست(به هرنسبتی که ذائقه تونه) و دوتا سه قاشق جعفری ساطوری و دوشاخه پیازچه خورد شده اضافه میکنم. در آخرم یکی دوقاشق آبلیمو و یکم شنبلیه ی خشک اضافه میکنم طعم فوق العاده ای بهش میده.

سرو تک نفره که چند عکس پایین تر هست👈 اطراف نان تست که قهوه ای و یکم ضخیم هست رو با چاقو برش بزنید و جدا کنید حالا یه نان تست بردارید و از ترکیب روش بریزید و باز یه تست دیگه روش بذارید و باز از مواد بریزید و باز تست بذارید(سه لایه). در آخرم با گوجه، زیتون،خیارشور هویج ، ماست، کنجد و...تزیین کنید و یکساعت یخچال استراحت بدید.

به شکل کیک گرد👈 نان تستا رو سه گوش کردم( به حالتی که ضلع سومش حلالی باشه) و کف قالب کمربندی چیدم و از مواد کیک رو ریختم و سه بار این کار رو کردم بعد کمربند قالب رو باز کردم و اطراف و روشو ماست مالیدم و اون تیکه های خشک اطراف نان رو پودر کردم و به کیک چسبوندم.

دوستتون دارم ^_^
...
نظرات