عکس ریلیف مرغ
نسرین رنجبری
۴۹
۲.۲k

ریلیف مرغ

۲۲ آذر ۹۸
سلام دوستان گلم
خوبین خوشین؟
اینم دستور این خوشمزه👇
موادلازم:
تخم مرغ ۵ عدد
کره به دمای محیط ۴۰ گرم
آرد ۱۰۰ گرم
آب جوش ۱ قاشق سوپخوری
نمک ۱/۴قاشق چایخوری
پودر سیر۱/۴قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۱/۴قاشق چایخوری
مواد لازم جهت دکور :
تخم مرغ 2 عدد
کره ذوب شده 30 گرم
آرد 50 گرم
نمک یک پنس
آبجوش ۱ قاشق چایخوری
طرز تهیه:
اول براي دكور تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته باهمزن بزنید آب جوش را اضافه کنید مواد را فقط در حد مخلوط شدن بزنید آرد را نیز اضافه کنید باهمزن بزنید تا مخلوط شود نمک را اضافه کنید کره ذوب شده خنک را اضافه کنید رنگ مورد نظر را اضافه کنید با مواد کاملا مخلوط کنید من از رنگ زرد استفاده کردم ریلیف مت را داخل سینی انداخته سایز سینی ۳۰*۴۰میباشد.
سطحش راکامل با روغن جامد یا روغن جدا شونده چرب کنید تمام داخل تم مواد دکور را کامل روی صفحه بریزید تمام شیارها را چرب کنید با کاردک پخش کنید تمام سطح را پوشش داده و سینی را در یخچال قرار دهید.برای درست كردن رولت زرده وسفیده جدا شود.
زرده ها را همزن بزنید آب جوش را نیز اضافه کنید وقتی که زرده فرم گرفت پودر سیر را اضافه کنید نمك راهم اضافه كنيد.درظرف ديگری سفیده ها را بزنید وقتی کمی کف کرد مابقی نمک را اضافه کنید سفیده را به زرده ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید به صورت دورانی آرد الک شده و بیکینگ پودر را اضافه کنید به صورت دورانی مخلوط کنید.
کره ذوب شده را در آخر اضافه کنید با مواد مخلوط کنید روی مواد دکور بریزید و پخش کنید سعی کنید همه جا یکسان باشد.
سینی را در طبقه وسط فر با دمای ۲۰۰ درجه که از یکریع قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید نان ر‌ولت پس از پخته شدن سریع از سینی جدا کنید 
از عرض لول کنید و دورش را کامل کاغذ گرفته ودر یخچال قرار دهید.بعد از سرد شدنمواد میانی را به صورت صاف روی خمیر باز کنید دوباره رول کرده آرام برش بزنید.
پ.ن؛ مواد میانی هر چیز دلخواه میتواند باشد مثل سالاد الویه
...
نظرات