عکس کیک پلنگی
Mrym-77
۳۶
۶۷۷

کیک پلنگی

۲۳ دی ۹۸
سلام دوست جونیا 🤗 امیدوارم حال همتون خوب باشه 🤲 البته که تو این اوضاع و احوال دل هممون گرفته 😔

این کیک جان قرار بود کیک پلنگی باشه🤦‍♀️ ولی متاسفانه ، متاسفانه ‌من لحظه آخر گریل رو روشن کردم و برای چند ثانیه حواسم پرت شد و سطحش کاملا برشته شد ،شانسی بود که نسوخت😶 و از حالت پلنگیش چیزی نموند 😑 ولی از دلبریش کم نشد 😍 بافت و طعم بسیار خوبی داره 😋 حتما امتحانش کنین ، من با این رسپی درستیدم👇
مواد لازم
تخم مرغ/ ۴ عدد

آرد/ ۳ لیوان

شکر/ ۲ لیوان

شیر ولرم/ ۱ لیوان

روغن/ نصف لیوان

بکینگ پودر/ ۲ قاشق مرباخوری

گلاب/ نصف

پودرکاکائو/ ۱ قاشق غذاخوری

زعفران آب کرده غلیظ/ ۲ الی ۳ قاشق

وانیل \ ا قاشق مربا خوری سر خالی

طرز تهیه

ابتدا تخم مرغ ها را درون یک کاسه بزرگ بریزید و شکر را به آن بیافزایید، سپس با همزن برقی و روی دور تند مواد را بزنید تا ترکیب بدست آمده کش دار شود.
حال نوبت اضافه کردن گلاب، شیر و روغن می باشد، پس از اضافه کردن، دوباره مواد را به هم بزنید.
در گام بعدی بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط کنید و به تدریج و در ۳ مرحله آن را به مواد بیافزاید و در هر بار اضافه کردن، مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا مایع کیک یکدست شود.
از مایع کیک به اندازه ۲ لیوان و نصف بردارید و آن را درون به دو قسمت تقسیم کنید، درون نیمی از مایه کیک پودر کاکائو اضافه کنید و زعفران را به نیمه دیگر مایع کیک اضافه نمایید، تا ۳  نوع مایع کیک با ۳ رنگ سفید، کاکائویی و زعفرانی داشته باشید. سپس مایع کیک کاکائویی و زعفرانی را درون دو قیف مجزا بریزید.
در مرحله بعدی طرز تهیه کیک پلنگی باید درون قالب کیک را با مقداری روغن چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید. آنگاه ابتدا مایع کاکائویی را به شکل دایره های ناهمسان کف قالب بریزید و کنارهای دیواره قالب را به شکل نیم دایره از این مایع بریزید(بکشید). حال وسط دایره های کاکائویی را با مایع زغفرانی پر کنید. سپس نیمی از مایع سفید کیک را با استفاده از ملاقه به آرامی بر روی دایره های ترسیم شده(کشیده شده) بریزید.
دوباره بر روی سطح مایه سفید رنگ دایره های کاکائویی و زعفرانی را بکشید با این تفاوت که این بار با مایع کاکائویی، ۲ دایره کوچک و بزرگ بکشید و وسط دایره ها را نیز مایع زعفرانی بریزید. حال مابقی مایع سفید رنگ را به آهستگی به آن اضافه کنید و سطح رویی مایع کیک را نیز همانند ته قالب کیک دایره های کاکائویی و زعفرانی بکشید.
سپس قالب را درون طبقه وسط فر بگذارید، تا مایع کیک با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بپزد و پس از گذشت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه، قالب را از درون فر خارج کنید. برای اطمینان از پخت داخل کیک می توانید، خلال دندان و یا ته یک چوب کبریت را داخل کیک فرو ببرید، در صورتی که مایع کیک به آن نچسبد، یعنی کیک کاملا پخته شده است.🙂
...
نظرات