عکس کیک_سه_دقیقه_ای
leyla banoo
۳۱
۱.۱k

کیک_سه_دقیقه_ای

۸ اسفند ۹۸
این کیک نرم و فوق العادس و سه سوته ، بدون همزن برقی هم میتونید درست کنید # ..#کیک_میکری #کیک_سه_دقیقه ای
شیر (ولرم رو به گرمی): 3 قاشق غذا خوری—روغن مایع: 2 قاشق غذا خوری___شکر: 4 قاشق غذا خوری—آرد سفید: 5 قاشق سوپخوری —— تخم مرغ: 1 عدد —- بکینگ پودر نصف ی ق چ — وانیل: نوک ق چ ( دستور دو برابر کردم )
در یک کاسه ای تخم مرغ و وانیل را دو دقیقه زده و بعد شکر را افزوده پنح دقیقه خوب میزنیم بصورت دورانی و بالا و پایین تا کرم رنگ و کشدار بشه . (با همزن دستی یا چنگال هم میشه)
بعد روغن و شیر ولرم را افزوده . دو دقیقه بزتید سپس ارد و بکینگ پودر الک شده را افزوده .
مواد رو سه قسمت کردم و به یکی نصف قاشق غ پودر کاکایو الک شده افزوده و به دیگری یک قاشق زعفران دم کرده که خیلی غلیظ و خوشرنگ باشه و دیگری کشمش یا گردو یا شکلات چیبسی و گلاب یا اضافه کنید .
در حین آماده کردن و ترکیب کردن مواد، دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید. تا خوب گرم بشه بعد با قلم مو خوب چرب کنید .اگر میکرتون سابقه ی چسبیدن داره پس با روغن جامد یا کره چرب و بعد هم اردپاشی کنید.حالا من اینبار با روغن جدا کننده با قلم مو چرب کردم
پس از اینکه حسابی داغ شد، 1 قاشق از مواد را در هر یک از مثلث ها بریزید.
پس از ریختن مواد درون ساندویچ ساز، در آن را ببندید و اجازه دهید تا به مدت 3 تا 5 دقیقه درون آن بماند تا پخته شود. مراقب باشید تا بیش از یک قاشق غذا خوری مواد دستگاه ساندویچ ساز نریزید. زیرا پس از پف کردن ممکن است از دستگاه سر ریز شود.
به سلیقه ی خودتان می توانید پودر نارگیل، کنجد یا تکه های شکلات چیبسی را نیز برای تزئین روی آن استفاده کنید. حتی در صورت تمایل می توانید با خامه ی زده شده، این کیک های مثلثی شکل زیبا را تزئین کنید اگر میکر ندارین میتونید توی ماهیتابه بریزین و دم کنی بزارین با حرارت کم درست کنی
یا تابه دوطرفه واشر دور تابه رو دربیارین .
...