عکس زولبیا بامیه خانگی
سایه69
۵۲
۳۷۰

زولبیا بامیه خانگی

۸ اردیبهشت ۹۹
سلام دوستان طاعاتتون قبول باشه عزیزان. خب همه میدونیم که از یه هفته قبل و سه هفته بعد از مناسبتها عکس ها همه تکراریه. مثلا همین بامیه کمه کمش حداقل 40-50روز دیگه پایه ثابت پست های پاپیون هست. چون اولین تجربه م بود و خییلی راضی بودم دوست داشتم تو پیجم باشه. (راستی بچه ها من چند وقته نمیتونم استیکر بزارم یعنی اصلا دیگه ندارمش کسی نمی دونه چرا چیکار باید بکنم؟ممنون )
شاد باشید دوستان.
دوستان من دوتا دستور بامیه میزارم واستون هم با گرم هست هم با پیمانه.
بامیه:
آب 350گرم. آرد 250گرم.نشاسته ذرت 25گرم
روغن جامد یا کره 50گرم. تخم مرغ 3-4عدد
وانیل یک چهارم ق چ. شربت غلیظ 1ق سوپخوری.
******************************************
دستور دوم بامیه:
آرد یک پیمانه. آب یک و یک دوم پیمانه.
کره 25 گرم. بیکینگ پودر یک دوم ق چ.
شربت بار 2ق سوپخوری. تخم مرغ 3-4عدد
وانیل نوک ق چایخوری
******************************************
زولبیا:
ماست پر چرب 500گرم
نشاسته گل (گندم )250 گرم
جوش شیرین نصف ق چایخوری(جایگزینش همین مقدار بیکینگ پودر )
زعفران دم کرده غلیظ دوقاشق
تهیه زولبیا:
ماست و نشاسته و زعفران و جوش شیرین رو با هم مخلوط میکنیم تا یکدست بشه و نیم ساعت در محیط میزاریم تا استراحت کنه. بعد از استراحت اگر گلوله داشت از صافی رد میکنیم در قیف یکبار مصرف ریخته قیف رو سوراخ کوچک میکنیم تا مواد کم ونازک بیرون بیاد. یا در ظرف مخصوص زولبیا ریخته که در این حالت حواستون باشه با یه چوبی قاشقی هم بزنید تا نشاسته ته نشین نشه در روغن داغ سرخ میکنیم همین که یه طرفش بگیره کافیه در شهد ولرم میزاریم و بر میداریم برای یک شکل شدن زولبیا از رینگ فلزی میشه استفاده کرد.
تهیه بامیه:
آب و کره رو و شربت غلیظ رو میزاریم روی حرارت تا به جوش بیاد بعد یا طبق دستور اول مخلوط آرد و نشاسته ذرت رو یک دفعه بهش اضافه میکنیم با اگر از دستور دوم دارید استفاده میکنید آرد و بیکینگ پودر رو اضافه میکنیم سریع مواد رو یکدست میکنیم حدود دو سه دقیقه مواد رو با قاشق پهن میکنیم جمعش میکنیم که آب اون تبخیر بشه همین که به دست نچسبه آماده ست. بعد میزاریم کمی خنک بشه تخم مرغ ها رو دونه دونه میشکنیم و هر کدوم رو یک دقیقه با همزن میزنیم وانیل رو هم اضافه میکنیم اگر خمیر سفت بود تخم مرغ چهارم رو اضافه میکنیم بعد خمیر رو در قیف میریزیم و با ماسوره نسبتا درشت و با قیچی که با روغن چرب کردیم ابتدا کمی روغن ولرم در کاسه ای میریزیم و بامیه ها رو در اون قیچی میکنیم و بعد همه رو در روغن که روی حرارت هست میریزیم این کار باعث میشه روغن کمتر کف کنه بامیه با حرارت ملایم باید سرخ بشه تا مغز پخت بشه بعد در شربت ولرم رو به سرد میزاریم و برمیداریم. و بعد نوش جان میکنیم.
دستور شر بت کاربر عزیز نهاجون خوب هست. اگر همه نکات رو رعایت کنید.
...
نظرات