عکس نان روغنی صبحانه
TeenageChef
۲۵
۴۸۸

نان روغنی صبحانه

۲۴ اردیبهشت ۹۹
1⃣7⃣
#رمضان #ماه_خدا
#شب_قدر
#Teenage_Chef
ورق بزنید بافتشم ببینید🤗
بسیار خوشمزه 👌🏻👌🏻👌🏻
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️

◼️شب قدر، شب شناختن قدر خویشتن است...

◼️قدر، «صدف» گوهر «سرنوشت» آدمی است...

▪️انا انزلناه في ليلة‌ القدر▪️
▪️و ما ادراک ما لیلة ‌القدر▪️

با بهره‌گیری از تفاسیر آيات و روايات محرز می‌شود که #ماه_رمضان و #شب_قدر از نخستين هنگام آفرينش جهان بوده و از زمان حضرت آدم (علیه السلام) و هر يک از پيامبران بعد از او، شبی به نام «شب قدر» وجود داشته است.

از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت شده است: «هر کس شب قدر را احیا کند و مومن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، همه گناهانش بخشیده می‌شود.» [1]

نباید از نظر دور داشت که شب قدر يعنی شب بزرگ و با عظمت؛ «قدر»، همچنین معنای «تقدير و سرنوشت» را نیز با خود دارد و در اين شب، امور بندگان تا سال آينده مقدّر می‌گردد.

خداوند می داند، هر چیزی در زمان و مکان خاص، به چه صورت و با توجّه به کدام شرط و علت تحقق می یابد و می داند که فلان انسان با اختیار خود، کدام کار را انجام می دهد.

بنابراین، فعل اختیاری انسان، متعلق علم خداوند است که در #شب_قدر، حدود آن مشخص می شود و این امر، با اختیار، منافات ندارد و حتی بر آن تأکید می کند.
از این جهت تأکید شده که شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک #رمضان را به عبادت، دعا و شب زنده داری مشغول باشیم؛ تا این اعمال خیر، زمینه آمادگی و توان برتر ما شود و بتوانیم فیض الهی را درک کنیم. اگر عنصر اختیار در میان نبود و هر چه ما می کردیم ، در سرنوشت ما تأثیر نداشت ، هیچ دلیلی بر این همه تأکید بر شب زنده داری و #عبادت نبود.

در این ‌ لیالی گرانقدر تنها می توان در زیر باران رحمتش ایستاد تا برما ببارد و #گناه ، کبر و غرور از ما بزداید و جان‌های مان را از آب زلال خود شست و شو دهد و تطهیر کند.

منبع: باد صبا

التماس دعا 📿
...
نظرات