عکس کیک تیرامیسو کلاسیک
❤Royal.fairy❤
۵۸
۱.۴k

کیک تیرامیسو کلاسیک

۱۵ تیر ۹۹
سلام دوستهای گلم 😍❤🌷امیدوارم حالتون خوب باشه ان شا الله همیشه خوش باشین ممنون از محبتهاتون



فرم دادن خامه قنادی


هنگام هم زدن خامه قنادی دمای خامه قنادی بسیار اهمیت دارد. اگر خامه قنادی گرم و آبکی و شل باشد فرم نمی گیرد. همچنین خامه اگر خیلی سرد باشد نیز در فرم گرفتن مشکل ایجاد خواهد کرد. پس اگر می پرسید چرا خامه فرم گرفته شل میشود یکی از دلایلش می تواند همین مسئله باشد. خامه ای که از قبل از فریزر در آوردید و در  یخچال قرار دادید را در ظرف بریزید و دو دقیقه با دور کند بزنید تا خامه همگن و یکدست شود و 10 دقیقه با دور تند هم بزنید تا فرم بگیرد و رد پره های همزن روی آن بماند. شاید بپرسید جای پره روی قسمت رویی خامه ظاهر شد پس علت شل شدن خامه فرم گرفته چیست؟
 

به هم زدن ادامه دهید. میزان همزدن شما باید به اندازه ای باشد که نه تنها قسمت رویی خامه بلکه کل خامه سفت شود و وقتی ظرف خامه را بر می گردانید خامه تکان نخورد. البته فرم دادن خامه قنادی بدون همزن برقی نیز امکان پذیر است و اگر همزن برقی ندارید می توانید فرم گرفتن خامه قنادی با همزن دستی را نیز امتحان کنید. فرم دادن خامه قنادی با چنگال نیز امکان پذیر است و تنها ممکن است زمان بیشتری ببرد. فرم دادن خامه قنادی با مخلوط کن نیز امکان پذیر بوده و حتی می توان گفت خامه فرم گرفته با مخلوط کن از سایر انواع خامه فرم گرفته سفت تر خواهد شد.
 

از نکاتی که بعد از فرم گرفتن خامه باید به آن توجه کرد مصرف فوری خامه قنادی فرم گرفته است. بعد از فرم گرفتن خامه قنادی بلافاصله آن را برای فیلینگ و کاور کیک و شیرینی استفاده کنید تا انسجام و رنگ خود را از دست ندهد و شل نشود. اگر احساس می کنید زمان خامه کشی کیک با خامه قنادی ممکن است طول بکشد می توانید بقیه خامه فرم داده رو در یخچال به مدت کوتاه نگهداری کنید. اگر خامه را بیش از حد زدید و حس کردید خامه فرم گرفته برای آستر کشی کیک زیاد سفت است و مناسب نیست می توانید برای نرم شدن خامه قنادی به ازای 1 کیلو خامه فرم گرفته سفت شده، یک قاشق خامه قنادی منجمد که هنوز فرم داده نشده به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. می توانید بعد از فرم گرفتن خامه با افزودن شکلات و یا رنگ های خوراکی و رنگ کردن خامه آن را زیباتر کنید. برای رنگ کردن خامه رنگ خوراکی را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود و بعد به خامه اضافه کنید زیرا در صورت گرم بودن می تواند باعث شل شدن خامه بشود. همچنین برای تهیه خامه شکلاتی نیز می توانید به ازای هر کیلو خامه قنادی 70 گرم پودر کاکائو مرغوب الک شده به خامه فرم گرفته اضافه کنید. استفاده از پودر کاکائو با کیفیت می تواند علاوه بر طعم بهتر خامه به تیره نشدن رنگ آن نیز کمک کند.
 



اگر خامه فرم گرفته شل شد چه کنیم

استفاده از خامه قنادی آماده شل شدن خامه را به حداقل می رساند اما همچنان این امکان وجود دارد که به هر دلیل خامه فرم گرفته شده نیز شل شود. لذا استفاده از پودر خامه یک روش سفت کردن خامه است که می تواند از شل شدن خامه قنادی جلوگیری کند. خامه فرم گرفته با پودر خامه این اطمینان را به شما می دهد که خامه شما به راحتی شل نخواهد شد. برای فرم دادن خامه با پودر خامه نیز می توانید پودر قند و پودر خامه را به اندازه ی یک پیمانه با هم مخلوط کنید. سپس یک پیمانه  شیر یا خامه به آن ها اضافه کنید و با دور تند همزن به مدت 3 دقیقه و سپس حدود هشت دقیقه با دور کند همزن هم بزنید. فرم دادن خامه با پودر خامه باعث می شود خامه شما کاملا پوک شده و به اصطلاح خامه فرم گرفته شده شود. خامه فرم گرفته با پودر ژلاتین و یا خامه فرم گرفته با پنیر ماسکارپونه نیر از دیگر روش سفت کردن خامه است که می توانید امتحان کنید.
...
نظرات