عکس مربا سیب
پروانه
۸
۲۵۴

مربا سیب

۲۹ مهر ۹۹
یه سلام مخصوص با عطر سیب به همه‌ی شما دوستانِ جان🍎🍎
فصل فصل سیب هست و درختهای سیب شهر ما مملو از سیبهای خوشمزه و محشر👌🏻👌🏻

مربای سیب به راحتی درست میشه و خوشمزست.

.
.
مواد لازم:
سیب بدون پوست و خُرد شده: ۵۰۰ گرم
شکر: ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم
آب: یک لیوان
گلاب: مقدار دلخواه

طرز تهیه:
پوست سیب‌ها رو گرفتم و دونه هاشو جدا کردم. (هر طور دوست دارین می تونین برش بدین)؛ من به اندازه د‍و بند انگشت خُرد کردم.
برای اینکه سیب ها رنگشون تیره نشه داخل ظرفی مقداری آب و یک استکان سرکه ریختم و سیب ها رو که برش می دادم داخل آب و سرکه می ریختم.
اصلا طعم سرکه به مربا نمی گیره، نگران نباشید.
تقریبا به هر میزان که سیب بدون پوست و خرد شده هست همون میزان هم شکر می خواید. اما باز بسته به شیرینی و ترشی سیب هم داره اگر سیبتون شیرین هست ۱۰۰ گرم کمتر شکر بریزین.
شکر و آب رو داخل قابلمه ریختم روی حرارت قرار دادم تا شکر حل بشه. بعد سیب هایی رو که داخل آبکش ریختم و از آب و سرکه خارج کردم (و دیگه دوباره روش آب نگرفتم) رو داخلش ریختم و روی حرارت ملایم قرار دادم تا مربا بپزه و شربتش قوام بیاد. حدودا بین یک تا یک ساعت و نیم مدت پخت هست؛ البته بستگی به سیب هم داره.
آخر کار هم مقداری گلاب ریختم که سلیقه ای هست. می‌تونید هل بریزید یا وانیل.

نکته‌ها:
- برای این که بفهمید شربت قوام اومده، یه کم از شربت داخل بشقابی بریرین تا سرد بشه، اگر به حد مطلوب رسیده و مثل عسل هست و یا وقتی بشقاب رو کج می کنین شره نمیکنه پس قوام اومده. یا داخل یک لیوان آب خنک یه قطره از شربت بریزین اکه پخش نشه پس به قوام رسیده.
- چون سیب ها رو در ابتدا داخل آب و سرکه قرار دادم، دیگه آب لیمو داخل مربا نمیریزم. اگر این کار رو نمی‌کنید برای اینکه مربا کپک نزنه مقداری آب لیمو هم آخر کار بریزین.
- من همیشه برای تازه موندن مرباهام و اینکه کپکی نشن، اونها رو فریز می کنم.
- بعضی از افراد وقتی مربا در حال پخت هست در قابلمه رو میذارن و یا مثل مربای به از دم کنی استفاده می کنن تا رنگ سیب ها قرمز بشه اما من به این شکل درست می‌کنم.
.
.
#مربا_سیب #مربای_سیب #مربا #سیب
...