عکس نان کدو حلوایی
❤Royal.fairy❤
۶۵
۱.۴k

نان کدو حلوایی

۱۲ آبان ۹۹
سلام دوستهای گلم اومدم با یک دستور نان خوشمزه



از دیگران شکایت نمی کنم
بلکه خودم را تغییر می دهم،
چرا که کفش پوشیدن راحت تر از
فرش کردن دنیاست.
مبارزه انسان را داغ می کند
و تجربه انسان را پخته می کند!
هر داغی روزی سرد می شود ولی هیچ پخته اى دیگر خام نمی شود!



مواد لازم:
500 گرم آرد نان سفید
یک ونیم قاشق غذاخوری مخمر
2 قاشق چایخوری نمک
شش قاشق شکر
1 قاشق چایخوری پاپریکا
450 گرم کدو تنبل پخته شده و پوره شده
(کدو تنبل را پوست کنده و خرد کردم و به مدت 20 دقیقه قبل از صاف کردن ، آن را جوش دادم ، سپس آن را در دستگاه غذاساز بلایز کردم تا به پوره صاف برسم )
روغن زیتون برای لعاب دادن و رومال
دانه کدو تنبل و دانه های کتان یا کنجد برای روکش. دستورتهیه:
کدو تنبل را بپزید ، آبکش کنید و سپس آن را در یک غذاساز یا با دستگاه خرد کن سیب زمینی له کنید تا به یک پوره نرم برسید آرد ، مخمر ،شکرو نمک ، پودر پاپریکا وکدو تنبل پخته شده را اضافه کنید و سپس شروع به ورز دادن خمیر کنید و به مدت ده دقیقه در یک محیط با دمای نسبتا گرم ​​ورز دهید.
نکات :اگر خمیر خشک است ، به آن آب اضافه کنید بعد از 10 دقیقه روی خمیر را با حوله بپوشانید و بگذارید بین 1 و 1/2 تا 2 ساعت به آرامی پف کند ، خمیر آماده را به هر شکلی که دوست دارید فرم دهیدو روی سینی فر پوشیده با کاغذ روغنی قرار دهید. با حوله بپوشانید و بگذارید برای 30-60 دقیقه بیشتر استراحت کند ، فر را از قبل با دمای 200 درجه گرم کنید و هنگامی که فر در دمای مناسب قرار گرفت ، بالای نان را با تخم مرغ رو مال کنید و روی ان تخم کدو تنبل کنجدویا دانه های کتان بپاشید ، مقداری آب در یک کاسه درون فر قرار دهید و نان را به مدت 30-40 دقیقه بپزید تا زمانی که پوسته سفت شود و ته نان وقتی که به آن ضربه می زنید پوک شود. ، نان را روی یک توری سیمی خنک کنیدمیتوانید بازهم بعد از پخت رومال روغن زیتون یا کره بزنید. نوش جان این نان به همراه غذا به خصوص سوپ کدو حلوایی عالی میشه

#نان-کدو-حلوایی
...
نظرات