عکس #نون_خامه_ای
r.dashti99
۴۳
۱.۵k

#نون_خامه_ای

۱۱ آذر ۹۹
🌸آرزو می کنم

♥️در ایـن عصر زیبـا

🌸رویاهاتون دست یافتنی

♥️و دلتـون شـاد باشـه

🌸غمی تـوی دلتـون لونه نکنه

♥️خنده از لب قشنگتون پاک نشه

🌸و دنیـا هـمیشه بـه کـامتـون باشـه

♥️عـصـر پاییزی تـون بـخیر و خـوشی

#نون_خامه_ای
مواد لازم:
آرد نول۱۰۰گرم
آب۲۰۰گرم
کره ۵۰گرم
تخم مرغ ۳عدد
شربت بار۱ قاشق غذاخوری یا شکر ۱ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱/۲قاشق چایخوری
نمک ۱پنس
وانیل۱/۲قاشق چایخوری
برای تهیه نون خامه ای خوشمزه درمنزل ابتدا آب وکره ونمک‌وشکر یا شربت بار را درون قابلمه نچسب ریخته وروی حرارت قرارمیدهیم،وقتی آب شروع کردبه ریز جوش خوردن،(مواظب باشید که آب زیاد نجوشد) آردرا که سه بارالک کرده ایم به یکباره به قابلمه اضافه میکنیم وبا قاشق چوبی سریع هم میزنیم وموادرا زیرورومیکنیم تا زمانی که آردبه خوردآب رفته وخمیریکدست شده ومانندحلوا دروسط قابلمه جمع شود. (این مرحله داغ زدن در کیفیت نهایی نون خامه ای ها خیلی مهم است پس با صبروحوصله آن را انجام دهید).
خمیر داغ زده را به ظرف دیگری منتقل کرده وچند دقیقه یکبار آن را باز وزیر ورو میکنیم تا خمیر خنک شود. (نباید خمیرزیادسردشود). تخم مرغها را درون کاسه ای شکسته ووانیل را افزوده وکمی میزنیم تا از لختگی خارج شوند. وبعدکم کم به خمیر افزوده وبا دورکندهمزن ویا با دست آنها را به خوردخمیرمیدهیم.(تخم مرغها را حتما بایددرچندمرحله به خمیراضافه کنیم) ودرآخر بیکینگ پودررا اضافه میکنیم وخمیر را که کشداراست درون قیف با سرماسوره ساده با شکوفه یارزت ریخته وبا فاصله روی سینی فر که کاغذ روغنی انداخته ایم ماسوره زده ودرون فری که از قبل با حرارت۲۰۰ درجه داغ کرده ایم به مدت ۱۵ دقیقه قرار میدهیم وسپس حرارت را به ۱۸۰ درجه کاهش میدهیم و۱۵ دقیقه دیگر زمان میدهیم تا نون ها پخته شده وپوک وتوخالی شوند .
بعداز پخت درصورت تمایل میتوانیم چنددقیقه گریل را روشن کنیم تا سطح نونها کمی برشته شود.وبعد حدودیک ربع به همان حال درون فرخاموش میگذاریم ودرفرراباز نمیکنیم تا یکدفعه پف آنها نخوابد. نونهای پخته شده را کنار میگذاریم تا خوب سردشوند(من بعداز سردشدن در دمای محیط به مدت ۱ساعت هم درون یخچال قرار میدهم تا کاملا سردشوندو خامه درون آنها شل نشود).
زیر یا کنار نون خامه ای ها روبا نوک چاقو یا با سرماسوره ساده سوراخ میکنیم ودرون آنها را با خامه فرم گرفته پرمیکنیم ودرون یخچال قرار میدهیم تا خامه جذب نون ها شده ونرم شوند.
...
نظرات