عکس #هات چاکلت زمستانی

#هات چاکلت زمستانی

۱۷ آذر ۹۹
_
#هات چاکلت زمستانی
تاریخچه هات چاکلت

اگر براتون بگیم که هات‌چاکلت تقریباً جزو قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های بشر هست، باورتون میشه؟
باستان شناسا میگن اولین نوشیدنی شکلاتی حدود ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ سال قبل توسط قوم مایاها، در آمریکای جنوبی تولید شدن، همچنین تا سال ۱۴۰۰، نوشیدن هات چاکلت جزو فرهنگ آزتک ها بوده. حتماً میخواین بدونین آزتک ها کیا بودن؟ آزتک ها قومی بودن که در مکزیک و آمریکای مرکزی زندگی می‌کردن. اینا رو گفتیم که بدونین با یه نوشیدنی جدید روبرو نیستین، بلکه داریم در مورد یک نوشیدنی خوشمزه از قرون و اعصار گذشته که برگرفته از قدیمی‌ترین تمدن‌های دنیاست، صحبت می‌کنیم.
رواج هات چاکلت
بعدازاینکه اروپایی‌ها در مکزیک با هات‌چاکلت آشنا شدن، اونو با خودشون به اروپا و بعد در سراسر دنیا انتشار دادن، از اون زمان، هات چاکلت کلی تغییرات به خودش دیده و حتی طوری شده بود که برای مصارف دارویی هم تا قرن نوزدهم، اطبا برای درمان بیماری‌های کبدی و معده، اونو تجویز می‌کردن.
هات چاکلت در اروپا
در سرزمین‌های اصلی اروپا (به‌ویژه اسپانیا و ایتالیا) ، شکلات داغ به خاطر استفاده از نشاسته ذرت که یه جورایی حجم زیادی داره، بعضاً بسیار ضخیم سرو میشه.
هات چاکلت با چروس، صبحانه سنتی تو اسپانیاست و این مدل شکلات داغ خیلی غلیظ استفاده میشه.
شاید بخواین بدونین اصلاً چروس چیه؟ چروس یه جور شیرینی شبیه بامیه هست که کشیده تره و توی خیلی از شیرینی فروش‌ها، می تونید اونو پیدا کنید، همونطور که کروسان یا مدل ایرانی اون که بهش پچ پچ میگن رو با قهوه میل می کنن، چروس رو با هات چاکلت مصرف می کنن.
طرز تهیه :
سه لیوان شیر +دو قاشق چایخوری پودر کاکائو+صد گرم شکلات تخته ای تلخ یا شیرین (بسته به سلیقتون داره)+دوتا هل +شکر قهوه ای دو قاشق غذاخوری سرپر ( اگر دوست دارید کمی شیرین بشه دوتا سه قاشق هم شکر سفید اضافه کنید )+زنجبیل تازه ی رنده شده به اندازه یک قاشق چایخوری +دو تا سه تا چوب دارچین
همه این مواد رو باهم ترکیب کنید وبزارید روی شعله گاز با شعله ی کم تا حسابی غلیظ بشه بعد از صافی رد کنید تا صاف بشه و بعد نوش جان کنید .
هات چاکلت زمستانی به خاطر ترکیب زنجبیل و دارچین و ترکیبات گرمش خیلی تو شبای پاییز و زمستون می چسبه .امیدوارم امتحان کنید عالی بود 👌
۱۶ آذر ۹۹
...
نظرات