عکس کیک خیس شکلاتی
azam.y۹۶
۲۶۶
۲.۱k

کیک خیس شکلاتی

۲۰ آذر ۹۹


سلام دوستان گل وهنرمندم🤗😚عکس ها باهم فرق داره ونمیدونستم واقعا کدوم بهتره..این کیک هم مناسبتی نداشت.واسه بچه ها پختم.میتونه مناسبتش صد و یک امین پستم باشه😊.بااینکه کمتر میام پاپیون ولی به کارهمتون سرمیزنم.وحواسم هست کدوم عزیز برام کامنت میزاره وچه دوستی لایک میکنه🤗😚😚😚
برای دوستان عزیزم که دستور این کیک رو میخواستن.من این کیک روبادستور کیک خیس شکلاتی نیکای عزیزدرست کردم.برای سس شکلاتی هم دستورش از اینترنت هستش.
پودر ژلاتین 9 گرم
آب 3 قاشق غذاخوری
آب 125 گرم
شکر 225 گرم
خامه 130 گرم
پودر کاکائو 30 گرم
شکلات تخته ایی ۱۰۰ گرم
ابتدا پودر ژلاتین را روی 3 قاشق غذاخوری آب بپاشید .
در قابلمه کوچکی آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا جوش بیاید.اصلا هم نزنید. سپس شکلات تخته ایی به دلخواه و خامه و پودر کاکائو را اضافه کرده مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه با حرارت متوسط بجوشانید. سپس مخلوط ژلاتین را اضافه کرده خوب مخلوط کنید و از روی حرارت برداشته صبر کنید تا دمای مخلوط به 24 درجه سانتی گراد برسد سپس برای روکش کیک استفاده کنید.
این دستور بسیار ساده تهیه میشه فقط حتما همه مواد را دقیق اندازه گیری کنید.اگه دماسنج ندارید با انگشت دمای سس را تست کنید باید کمی خنک تر از دمای بدن باشه اگه زیاد خنک بشه دیگه مناسب ریختن روی کیک نیست و باید دوباره کمی گرمش کنید.

دوستون دارم درپناه حق باشید🌷🌷🌷
# کیک خیس#سس#شکلاتی#گاناش شکلاتی#ایده #یلدا#انار
...
نظرات