عکس کیک تولدم...♡
( : elnaz
۱۴۳
۱.۵k

کیک تولدم...♡

۳۰ دی ۹۹
Today, I just want to thank God for adding another year to my life. Happy birthday to me💖💖
امروز فقط از خداوند سپاسگزارم که یک سال دیگر به زندگی ام اضافه کرد. تولدم مبارک!🥰😍💝❤💃💃💃

سلام خوشگلای من چطورید🤗🤗
این کیک دلبر هم کیک تولدمه که با کمک آبجیه قشنگم درست کردیم😍😍🎂🎉🎉


خب بریم سراغ طرز تهیه کیک ردولت یا همون کیک مخملی😉🤗👇

مواد لازم:👇تخم مرغ... دو عدد
شکر.... دو سوم لیوان
ارد... ۲۵۰ گرم
روغن.... نصف لیوان
شیر... دو سوم لیوان
پودر کاکائو... یک ق چ سر خالی
سرکه... یک ق چ
سرکه برای شیر.... یک ق چ
بکینگ پودر.... نصف ق چ
جوش شیرین.... نصف ق چ
رنگ قرمز ژله ای.... یک و نیم ق

طرز تهیه😉👇🎀
اول برای پخت این کیک میزاریم شیر ولرم بشه یا به دمای محیط برسه بعدش یه ق چ سرکه بهش اضافه میکنیم و اجازه میدیم ده دیقه بمونه... به این مخلوط میگن باترمیلک"
حالا تخم مرغ و شکر و وانیل رو باهمزن پنج دقیقه میزنیم بعد روغن رو اضافه میکنیم یک دقیقه میزنیم بعد هم باترمیلک " (مخلوط شیر و سرکه) اضافه میکنیم مخلوط که شد سرکه و رنگ خوراکی رو اضافه میکنیم و در نهایت هم مخلوط ارد و بکینگ پودر و جوش شیرین و پودر کاکائو رو اضافه میکنیم
حالا قابلمه یا قالب رو چرب و آرد پاشی میکنیم(میتونین از کاغذ روغنی هم برای قابلمه یا قالبتون استفاده کنید) مایع رو داخلش میریزیم.
روش پخت روی گاز 👈 پخش کن شعله رو بزارین روی گاز با حرارت ملایم.... بعد قابلمه رو روش قرار بدین درش رو ببندین و دمکنی هم بذارین یک ساعت زمان میبره تا آماده بشه بعد این زمان با سیخ چوبی داخلش بزنید اگه تمیز بیرون اومد آمادست وگرنه باید بازم بمونه
روش پخت داخل فر 👈 فر رو با حرارت صد و هفتاد درجه میزارین داغ بشه بعد قالب رو داخلش میزاریم و مدت یک ساعت با سیخ چوبی امتحان کنین اگه پخته بود در بیارین وقتی کمی از داغی افتاد از قالب در بیارین و برش بدین.
...