عکس #خوراک لوبیا فرنگی

#خوراک لوبیا فرنگی

۲۳ فروردین ۰۰
#خوراک لوبیا فرنگی
از لوبیا سبز در غذاهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. به هر روشی که از لوبیا سبز استفاده کنید، بازهم خواص زیادی خواهد داشت. لوبیا سبز منبع خوبی از انواع ویتامین ها و فیبر است. لوبیا سبز زمانی برداشت می‌شود که هنوز در غلاف قرار دارد و به بلوغ نرسیده است‌.
مطالعات مختلف نشان داده‌اند که افزایش مصرف غذاهای گیاهی، مانند لوبیا سبز، در رژیم غذایی خطر چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و درنتیجه مرگ‌ را کاهش می‌دهند. همچنین مصرف این مواد غذایی به بهبود گوارش، افزایش انرژی و کنترل وزن‌ کمک می‌کند.
خواص لوبیا سبز:
۱. مبارزه با سرطان ۲. باروری وبارداری ۳.کاهش خطر افسردگی ۴.سلامت استخوان ۵.کمک کردن به کنترل وزن ۶. سلامت قلب ۷.دارا بودن پروتئین ،مواد معدنی و ویتامین
طرز تهیه : ابتدا یک پیاز بزرگ را خلالی وتفت داده بعد از دو الی سه دقیقه تعداد چهار تا پنج هویج متوسط را به قطعات کوچک تقسیم کرده و به پیاز ها اضافه میکنیم وتفت می دهیم و پنج الی ده دقیقه بعد نیم کیلو از لوبیاهارا اضافه می کنیم .سپس ادویه هارا که شامل پودر دارچین پودر سیر زردچوبه ادویه کاری فلفل سیاه وپودر پاپریکا ونمک را اضافه می کنیم و تفت می دهیم بعد از آن حدود دو الی سه قاشق رب گوجه فرنگی را اضافه کرده وزمان می دهیم تا خوب تفت بخورد .دراین زمان شعله گاز را کم می کنیم تا رب گوجه خوب تفت بخورد بعد ازآن مقداری آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا خوراک ما خوب جا بیفتد و مقدار آب آن کم شود .
می توانید در انتهای پخت سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنید ویا اینکه در اوخر پخت سیب زمینی ها را اضافه کنید که با خود خوراک پخته شوند .من ازسیب زمینی سرخ کرده استفاده کردم .
...
نظرات