عکس #شیرینی_نخودچی_لاته
گیتی
۵
۲۱۴

#شیرینی_نخودچی_لاته

۱۰ مرداد ۰۰
#شیرینی_نخودچی_لاته
#نخودچی_لاته_ای
#روکش_لاته
اولش بگم خیلی سخت بود😰 ولی خوشمزه اس و می ارزید .😍😍👌👌
موادلازم :
آرد نخودچی ۴۵۰ گرم
آرد شیرینی ۵۰ گرم
روغن صاف قنادی ۲۵۰ گرم
پودر قند ۲۵۰ گرم
پودر هل یک قاشق سوپ خوری

طرز تهیه: پودر قند و روغن صاف را حدود پنج شش دقیقه با همزن می زنیم تا کرم رنگ شود . آرد نخودچی و آرد سفید مخصوص شیرینی را الک کرده اضافه می کنیم ( آرد سفید باعث میشه که شیرینی موقع خوردن به سقف دهان نچسبه و بافت ترد تری پیدا کنه ) پودر هل را نیز اضافه کرده با دست ورز می دهیم تا خمیر منسجمی بدست بیاد اگر منسجم نشد و پودری بود دو الی سه مرتبه از چرخ گوشت رد کنید فقط مراقب باشید به روغن نیفته . خمیر را داخل کیسه فریزر گذاشته به مدت دو تا ۲۴ ساعت استراحت می دهیم . بعد از استراحت خمیر را بین کاغذ روغنی یا کیسه فریزر به ضخامت نیم‌ تا یک سانت باز کرده و با ابعاد مناسب کات کنید کنار گذاشته تا روکش لاته بکشید
#روکش_لاته
زرده تخم مرغ ۲ عدد(۴۰ گرم)
پودر قند ۸۰ گرم
آرد سفید یک ق چ
آبلیمو ۱/۴ ق چ

طرز تهیه:
زرده و پودر قند را با دور متوسط ۳ الی ۴ دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کش دار شود سپس آرد و آبلیمو را اضافه کرده در حد مخلوط شدن هم‌بزنید.
من مواد را دو قسمت کردم به یکی مقداری پودر کاکائو و یکی هم ساده .
از مواد لاته اندازه ای که نه خیلی ضخیم‌ باشه نه خیلی نازک که خمیر از زیرش مشخص باشه روی خمیر گذاشته و با پالت یا کارد کاملا صاف کنید و در صورت تمایل پودر پسته بریزید بزارید لاته رویه ببنده و بزارید لاته رویه ببنده و کمی خشک بشه بعد برش های یک اندازه بزنید. (من برش های ۴ در ۱/۵ سانتی زدم). سعی کنید خمیر را به ابعادی باز کنید که موقع برش زیاد پِرت نداشته باشه چون روکش داره نمیشه جمعش کنید و مجدد بهش شکل بدید پس بهتر از خط کش استفاده کنید تا برش ها یک اندازه و دقیق باشند.
اگر لاته خیس باشه و برش بزنید دیواره شیرینی هاتون ظاهر خوبی پیدا نمیکنه.
قبل پخت پودر پسته یا تخم خرفه بریزید .
من اضافات خمیر را با کاتر کات کردم شیرینی ها را داخل سینی که کاغذ روغنی انداخته اید بچینید .
داخل فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۶۰ تا ۱۷۰ درجه (این دما بستگی به فر داره) قرار می دهیم . مدت پخت در حدی باشه که زیرش یکم تغییر رنگ بده . تقریبا حدود ۱۰ دقیقه کافی هست.
بعد از پخت حتما بزارید شیرینی کامل خنک بشه و بعد از کاغذ جدا کنید تا کاملا سرد نشده دست زنید چون شکلشون خراب میشه.
#گیتی #شیرینی_نخودچی_لاته
...
نظرات