عکس دلمه سیب زمینی
Chef Zahra
۲۷۷
۸۰۲

دلمه سیب زمینی

۳۱ مرداد ۰۰
از غذاهای مورد علاقه همسرم که هر بار یه مدل میپزم گاهی با مرغ گاهی با گوشت و گاهی بصورت گیاهی که همه مدلش خوشمزست. ولی سبک پخت همش یکیه دستور رو براتون قرار میدم. چاشنی ها و ادویه ها، سبزیجات معطر و مواد داخل دلمه رو به دلخواه و طبق ذائقه تون میتونید تغییرش بدین.

#دلمه_سیب_زمینی
#دستور
من دو عدد سیب زمینی بزرگ رو پوست گرفتم و از بالای سیب زمینی یه حلقه جدا کردم(در دلمه ها😆) و داخل هر دو رو به کمک چاقو و قاشق خالی کردم.

#مواد_داخل_دلمه
مقداری از داخل سیب زمینی ها رو ریز خرد کردم و داخل روغن تفت دادم و بعد از روغن خارج کردم.
یک عدد پیاز بزرگ رو نگینی ریز خرد کردم و با همون روغن تفت دادم. بعد که طلایی و سبک شدند، یه حبه سیر خلال شده و سینه مرغ که نگینی خرد کردم رو اضافه کردم و تفت دادم تا خوب بپزن و رنگشون تغییر کنه. بعد فلفل دلمه نگینی ریز و در اخر هم سیب زمینی های سرخ شده رو اضافه کردم. کمی زردچوبه، فلفل سیاه و کاری اضافه کردم. مواد داخلش آمادست. من رب نزدم شما میتونید به دلخواه رب هم اضافه کنید.

#سس_دلمه
با مقداری روغن، رب و یکم زردچوبه و ادویه زابلی و کمی ترخون خشک رو تفت دادم. سه لیوان آب رو به همراه باقیمانده تکه های داخل سیب زمینی و یکی دو تکه فلفل دلمه و یک حبه سیر حلقه شده رو به رب اضافه کردم. سس آماده هست

#پخت
در نهایت سیب زمینی ها رو با مواد گوشتی کاملا پر کردم و حسابی فشار دادم و در دلمه رو قرار دادم و با خلال دندون فیکس کردم و داخل سس قرار دادم
اجازه دادم با شعله کم و به مدت ۴۵ دقیقه پخته و آماده شد. با لیمو تازه و خیار شور خانگی سرو کردم. جاتون سبز....

#نکات
_آب دلمه رو خیلی زیاد نریزید که دلمه ها شناور بشن و آب به داخلش نفوذ کنه. سیب زمینی ها باید بصورت ایستاده قرار بگیرن.

_این مقدار آب برای پخت کافیه و مقداری هم باقی میمونه اگه دوست دارید آب دلمه بیشتر باشه آب رو بیشتر کنید اما نه طوری ک شناور بشه.

_اگه در دلمه ها رو با خلال فیکس کنید مشکلی وجود نداره که اون ها رو خوابیده هم قرار بدین ولی اگه براتون سخته یه حلقه هم از پایین سیب زمینی جدا کنید تا بصورت ایستاده داخل قابلمه بچینید و نگران باز شدنش نباشید.

_سیب زمینی های من بزرگ بود و تایم پخت بیشتر شد. اگر سیب زمینی ریز بود زودتر آماده میشه.


دوستتون دارم 🌷
...
نظرات