عکس گل بادمجان وبرنج قالبی

گل بادمجان وبرنج قالبی

۲۷ مهر ۰۰
حاج ناصر تو بیمارستان بستری بود
۱۵ نفر از اهالی محل خواستن برن عیادتش
یک مینی بوس دربست گرفتن با راننده توافق کردن که نفری ۵ تومن بدن
راننده گفت یک نفر دیگه هم بیارید که صندلیها تکمیل بشن میریم
بهش گفتن نه دیگه کسی نیست فقط ماییم
خواستن حرکت کنند
که از دور یه نفر بدو اومد طرف مینی بوس
راننده گفت آها یک نفر هم جور شد
بهش گفتن ولش کن این جاسمه معروف به جاسم نحسه اگه بامون بیاد حتما نحسیش مارو میگیره و یک اتفاقی میفته
راننده گفتن نه من اعتقاد ندارم به این خرافات مهم صندلیها تکمیل بشن و ۵ تومن بیشتر گیرم بیاد

خلاصه ایستاد و جاسم رسید تا در مینی بوس رو باز کرد
گفت پیاده شید حاج ناصر مرخص شد نمیخواد برید بیمارستان..

راننده🥴😭

مردم🏃🏃

جاسم🤔😌



👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
آیا واقعا بعضی ادما نحسن؟؟؟

قرآن كريم مي فرمايد: «إِنَّا أَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ رِيحاً صَرْصَراً فِي يَوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمِرٍّ؛ (1) ما تندباد وحشتناك و سردى را در يك روز شوم مستمر بر آن ها فرستاديم».

"نحس"، در اصل به معناى سرخى شديدى است كه گاه در افق ظاهر مى‏شود و همچون شعله آتش بى دودى است كه عرب آن را "نحاس" مى‏گويد. سپس اين واژه به هر چيز "شوم" در مقابل "سعد" اطلاق شده است.


گرچه ميان مردم معروف شده است كه بعضي روزها يا افراد شوم و نحس مي باشد، ولي روايتي از معصومين در اين زمينه وارد نشده كه بگوييم چنين مطلبي وجود دارد.

از نظر عقل نيز چنين مطلبي صحيح به نظر نمي رسد؛ هيچ گونه ارتباطي ميان رو برو شدن با افراد و خوش يمن و بد يمن بودن وجود ندارد، ولي ممكن است همين كه انسان تصور كند برخورد بافلاني براي من نحوست آور است در بروز حادثه براي انسان موثر باشد بنا بر اين در واقع ارتباطي ميان اين دو نيست. ولي ممكن است خود انسان سبب برقراري اين ارتباط شود. چنانكه در مورد تعبير خواب اين گونه است ممكن است فردي خواب انسان را بد تعبير كند و انسان منتظر آن رويداد بد باشد و همان گونه نيز بشود و به عكس ممكن است فردي خوب تعبير كند و همان گونه واقع شود لا تاكيد شده است كه خواب را به كسي كه بد تعبير مي كند نگوييد. در هر صورت چون تصورات و چيزهايي كه در ذهن انسان نقش مي بندد و انسان نسبت به آن دل چركين و يا خوشبين مي شود در وقوع حوادث بي تاثير نيستند بهتر است اولا انسان قوت نفس داشته باشد وهيچ به خودش بد راه ندهد حتي اگر عده اي بگويند برخورد با فلاني به تجربه ثابت شده است نحس است. ثانيا در صورتي كه دلش چركين شد براي اطمينان صدقه بدهد تا رفع اين حالت از او بشود و دلش محكم شود در زمان جاهليت نيز چيزهايي را شوم مي دانسته اند مثلا شخص مسافر اگر در سمت راست يا چپش سگي را ببيند كه پارس مي كند و يا كلاغ ببيند شوم است در اسلام ضمن انكه تاكيد شده اين گونه حوادث شوم نيست وراتباطي ميان اين حوادث و شومي وخوش يمني وجود نداد در عين حال چون برخي دل چركين مي شده اند وبه خودشان تلقين ميكرده اند كه حادثه لابد رخ مي دهد و همين هم موثر در وقوع حادثه بوده در چنين مواقعي دستور داده شده فرد صدقه بدهد تا رفع اين اثر از او بشود.
پي‌نوشت‌ ها:
1. قمر (59)، آيه 19.
2. مكارم شيرازي ناصر، تفسير نمونه، نشر دار الكتب الاسلاميه، تهران، 1379ش، ج ‏23، ص 38.




ممنونم از همراهی وپیامای پر از محبتتون



گل بادمجان وبرنج قالبی
https://sarashpazpapion.com/recipe/fd321f25b8f632032aa42b8899ff14b0




🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱
...
نظرات