عکس خورش مرغ مجلسی متفاوت
خانم آریا
۱۵
۵۱۷

خورش مرغ مجلسی متفاوت

۴ آبان ۰۰
سلام خانمهای گل و گلاب،ان شاءالله که حال دلتون خوب باشه و غم هاتون مثل برگهای پاییزی از زندگی تون جدا بشه و بره. ناهار دیروزمون خورشت مرغ یا همون مرغ مجلسی بود .روش من اینه👇👇
ران یا سینه مرغ ۴ تکه
هویج ۲ عدد متوسط
پیاز ۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن و زردچوبه به اندازه کافی
طرز تهیه خورش مرغ
من اول مرغ را با دو لیوان آب و کمی نمک داخل قابلمه روی حرارت میزارم ، بعد از اینکه چند جوش زد و سطح اون رو کف تیره گرفت. کف رو برمیدارم و آبش رو خالی می کنم.
بعد پیازها رو نگینی ریز خرد می کنم و با روغن مایع داخل قابلمه ای که برای تهیه خورشت در نظر گرفتم میریزم و خوب تفت میدم تا پیاز نرم و شفاف بشه. سپس مرغ ها رو اضافه می کنم ،کمی تفت میدم تا دو سمت مرغ سرخ بشه بعد زردچوبه،زنجبیل و یه ذره پودر لیموعمانی رو اضافه می کنم. مرحله بعد هویج ها و تکه ای فلفل دلمه را ریز خرد می کنم و روی مرغ میریزم.
هویج را هم به مدت یک تا دو دقیقه تفت میدم سپس رب گوجه رو اضافه می کنم و به خوبی تفت میدم تا رنگش باز بشه.
نکته مهم در مورد رب گوجه فرنگی اینه که تفت دادنش باعث میشه تا طعم و بوی خامی اون گرفته بشه و خورش خوش رنگ تر بشه.
کمی نمک و فلفل سیاه روی مواد خورش بپاشید.
سپس 2 تا 3 لیوان آب (باید تا یکم بالاتر از مرغ ها آب بریزید)به قابلمه اضافه می کنم و حرارت را زیاد می کنم تا آب با سرعت بیشتری به جوش بیاد. بعد از اینکه آب به جوش اومد حرارت رو کم می کنم تا مرغ بپزه. برای پخت مرغ با حرارت ملایم حدود یک تا یک ساعت و نیم زمان لازم است.
اضافه کردن زعفران به این خورش اختیاری است اما اگر می خواهید خورش خوش رنگ تر با عطر زعفران داشته باشید زعفران را به خورش اضافه کنید. ۳۰ دقیقه مانده به پایان پخت مرغ زعفران دم کرده را نیز اضافه کنید.

اضاف کردن تکه ای چوب دارچین هم عطر و طعم خورشتتون رو دو چندان می کند سعی کنید کم بریزید که غالب بقیه ادویه ها نشه چون بعضی ها دارچین دوست ندارند.
برای ملس شدن طعم خورشت هم میتونید به سه روش عمل کنید
1.کمی رب انار به خورشت اضاف کنید فقط مراقب باشید رنگ خورشتان تیره نشود.
2.در مراحل پایانی 3 قاشق آب لیمو به خورشت اضاف کنید.
3. نصف لیوان دانه انار به خورشت اضاف کنید که هم طعم غذا رو خوشمزه می کند هم رنگ خورشت تیره نمی شود.(خودم همیشه به این روش عمل میکنم و همیشه دونه انار توی فریزرم برای اینکار دارم.)

#خورشت_مرغ#مرغ_مجلسی#غذای_ایرانی#غذای_سالم#غذای_سنتی
...
نظرات