مواد لازم

مرغ سوخاری

۴
مواد اصلی
ران مرغ
۴ تکه
تخم مرغ
۲ عدد
آرد سفید
۱ پیمانه
آرد سوخاری
۱ پیمانه
ادویه ‌به مقدار لازم
به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی
به مقدار لازم
پودر سیر و ارگانو به دلخواه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

مرغ سوخاری

مرغ غذای گوشتی فست فود مرغ سوخاری
طرز تهیه

مرغ سوخاری

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
تکه‌های مرغ را قبل از سرخ کردن با یک عدد پیاز و آب و نمک آب‌پز کنید، نه در حدی که مرغ‌ها کاملا نرم شوند، فقط اندازه‌ای که کمی از حالت خام بودن در بیایند. (‌حدود ۲۰ دقیقه کافیست‌)
۲
تخم‌مرغ‌ها را در ظرف گودی شکسته و با چنگال هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند. آرد سفید را بهتر است الک کنید و در یک دیس تخت لبه‌دار بریزید. آرد سوخاری و ادویه را هم خوب با هم مخلوط کنید و مثل آرد سفید در یک دیس تخت لبه‌دار بریزید.
۳
ادویه این غذا بستگی به ذائقه شما دارد. معمولا این غذا به دو صورت اسپایسی (تند) و معمولی تهیه می‌شود.
۴
روش اسپایسی به این صورت است که مقدار زیادی فلفل قرمز (‌برای این مقدار مرغ ۲ قاشق غذا خوری سر پر فلفل قرمز لازم است‌) و نمک را به آرد سوخاری اضافه می‌کنند. مزه این غذا به محتویات درون آرد سوخاری آن بستگی دارد. در روش معمولی هم فقط نمک و کمی فلفل سیاه به آرد سوخاری اضافه می‌شود.
۵
تکه‌های مرغ را بعد از نیم پز شدن و بعد از اینکه کاملا سرد شدند، ابتدا در آرد سفید بغلتانید، بعد به تخم مرغ آغشته کنید و بعد در آرد سوخاری خوب بغلتانید تا تمام سطح مرغ با آرد سوخاری پوشانده شود.
۶
در ظرف نسوزی - که کمی گود باشد بهتر است – تا دو سوم روغن مخصوص سرخ کردن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود. توجه کنید هرچه روغن بیشتر و داغ‌تر باشد مقدار جذب روغن کمتر می‌شود. می‌توانید مرغ‌ها را در دستگاه سرخ‌کن (‌روی درجه مناسب سرخ کردن مرغ‌) نیز سرخ کنید.
۷
تکه‌های مرغ را درون روغن داغ شده با حرارت زیاد سرخ کنید. اگر حرارت کم باشد رنگ مرغ‌ها تیره می‌شود. در ظرف را هم باز بگذارید تا تخم مرغ به‌کار رفته در مواد، اصطلاحا کف نکند. حدودا ۱۰-۶ دقیقه زمان لازم است تا مرغ‌ها با شرایط فوق کاملا سرخ (‌سوخاری‌) شوند‌.
۸
بعد از سرخ شدن مرغ‌ها یک حوله کاغذی تمیز را در بشقابی قرار دهید و تکه‌های مرغ را روی آن بچینید تا روغن اضافه آن گرفته شود. هنگام سرو کمی پودر سیر و اورگانو (در صورت تمایل) روی آنها بپاشید.
تصاویر مراحل تهیه

مرغ سوخاری

بیشتر
سایر نکات

مرغ سوخاری

چنانچه تمایل دارید رنگ مرغ سوخاری شما روشن تر شود، می توانید ادویه کاری و فلفل سیاه نریزید
هرچه آرد سوخاری شما بهتر و مرغوب تر باشه، طعم غذاتون خوشمزه تر خواهد شد.
نظرات دستور پخت

مرغ سوخاری