عکس کیک اسفنجی ۳ تخم مرغی بدون فر (با دستور)
محبوبه گلماه
۳۸
۶۱۵

کیک اسفنجی ۳ تخم مرغی بدون فر (با دستور)

۵ دی ۰۰
#کیک_اسفنجی_۳_تخم_مرغی
#کیک_بدون_فر
#کیک_اسفنجی_بدون_فر
سلام دوستان گلم🤗
این کیک اسفنجی رو بدون فر تو قابلمه روی گاز درست کردم حالا دستورشو هم براتون میزارم
امتحان کنید و حتما اسم پیج منو به اشتراک بزارید
@mahboobeh_71

مواد لازم:
۳ عدد تخم مرغ
۷۵ گرم آرد
۷۵ گرم شکر
۱ ق م گلاب
۱ ق م سرخالی بکین پودر
۳ قطره اسانس وانیل (نوک ق چ پودر وانیل)
۴۰۰ گرم خامه قنادی فرم گرفته
رنگ خوراکی آبی
رنگ پودری طلایی
چند قطره روغن مایع
برای تزئین دونه انار
پودر نارگیل
پرینت رنگی دختر
برای فیلینگ کیک
موز نارگیل سس توت فرنگی

طرز تهیه:
ابتدا قابلمه با قطر ۱۷ سانت را کمی چرب کنید و کاغذ روغنی بزارید/ روی شعله گاز را شعله پخش کن قرار دهید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه گاز را روشن کنید تا با حرارت کم شعله پخش کن داغ شود بعد خاموش کنید/ در قابلمه را دمکنی بزارید/ زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید/ آرد و بکین پودر را مخلوط و ۳ بار الک کنید کنار بزارید. ✅ برای مشخص شدن آرد و شکر ۷۵ گرم با لیوان دسته دار فرانسوی ، آرد ۲/۳ لیوانه ، شکر ۱/۴ لیوانه.
برای شروع ابتدا سفیده تخم مرغ را با همزن برقی ۵ دقیقه بزنید تا کف کند بعد ۲ ق غ شکر اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا حسابی حجیم شود و وقتی ظرف را برمیگردانید سفیده ها از ظرف بیرون نریزد سفیده را در یخچال بزارید تا آب نندازد. حالا زرده ها را با مابقی شکر و وانیل با همزن برقی خوب بزنید تا به رنگ کرنی روشن و حالت کشدار در بیاد بعد گلاب را بریزید با دورکند همزن در حد مخلوط شدن بزنید و همزن را خاموش کنید و کنار بزارید
سپس سفیده ها را از یخچال بیرون بیارید و زرده ها را به سفیده اضافه کنید و با لیسک آرام یک دور هم بزنید حالا مخلوط آرد را در سه مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک آرام و دورانی هم بزنید مایه کیک را در قابلمه چرب و کاغذ گذاشته بریزید و صاف کنید و قابلمه را سه بار آرام ضربه به زمین بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود در قابلمه دمکنی را بزارید و روی شعله پخش کن داغ قرار بدید و حرارت را روشن کنید و با حرارت خیلی کم به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بپزید.
من بعد از ۳۵ دقیقه خبر گرفتم پخته شد و برگردوندم تا طرف دیگه کیک کمی برشته شود خیلی عالی بود ✅ وقتی حرارت کم باشه با خیال راحت پخته میشه و نمیسوزه.
کیک که پخته شد و از داغی افتاد از وسط برش بزنید برای فیلینگ گذاری و کامل بزارید سرد سرد بشه بعد شروع کنید برای فیلینگ و خامه کشی.
طریقه فرم دادن خامه هم یک ظرف خامه رو بریزید و زیر ظرف خامه تون رو یک ظرف پر از یخ بزارید و با همزن برقی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با دور تند بزنید تا فرم بگیره و برای فیلینگ از موز و پودر نارگیل و سس توت فرنگی استفاده کردم مثل همیشه کیک رو با شیر مرطوب کردم و روی لایه فیلینگ گذاشتم و خامه کشی رو هم انجام بدید با کمک کاردک و پالت کیک رو به ظرف دلخواهتون انتقال بدین. برای دورگیری روی کیک با کمک رنگ پودری طلایی و چند قطره روغن مایع مخلوط کردم و با قلم مو آرام به دور کیک زدم.
دختر پرینت رنگی (غیرخوراکی) رو به دیواره کیک چسبوندم ایستاده و دونه های انار رو به بغل کیک زدم و روی کیک رو کمی پودر نارگیل پاشیدم و دونه انار هم ریختم یه تزئین ساده و خوشگل.
کیک ما آماده ست 🤩😍
...
نظرات