عکس نان گل محمدی(ویژه رمضان)
سَـــــلویٰ
۵۱
۳.۲k

نان گل محمدی(ویژه رمضان)

۱۷ فروردین ۰۱
ایوب پیامبر، مردی از اهل روم بود، مادرش از فرزندان لوط بن هاران و پدرش (آموص فرزند رازخ) و نوه اسحاق بود. این پیامبر 3642 سال پس از هبوط حضرت آدم، توسط مادری بنام «یاحیر» به دنیا آمد. محل زندگی او روستایی در نواحی دمشق به نام «ثبنه» بود. ایوب دارای احشام و چهارپایان زیادی بود، نَسَب ایوب به این صورت می باشد، (ایوب بن اموص بن رازخ بن روم بن عیص بن اسحاق بن ابراهیم علیه السلام ). ایوب دارای مال و فرزندان بسیاری بود. خداوند بر او فرشهای زرین بی شماری نازل فرمود و هرگاه باد یکی از آنها را به سویی می بُرد. ایوب آنرا به جای اولش باز می گردانید و همواره شُکر نعمت های خداوند را به جای می آورد. تا جایی که جبرئیل می پرسید، آیا سیر نگشته ای؟ ایوب می گفت؛ آیا کسی از روزی خاص خداوند سیر می شود؟. در تمام مدتی که مردم را به پرستش خداوند یگانه دعوت می کرد، تنها سه تن به او ایمان آوردند. الیفن از اهالی یمن و بلعد و صافن از مردم روم.

نام حضرت ایوب به یکی از پیغمبران نمونه الهی در شکیبائی و استقامت و شکرگزاری در چهار سوره از سوره های قرآن کریم ذکر شده است.
1 - آیه 163 سوره نساء
2 - آیه 85 سوره انعام
3 - آیه 83 سوره انبیاء
4 - آیه 42 به بعد سوره ص.

آنچه از نظر قرآن روایت می شود خدای تعالی اموال و فرزندان زیادی به او عنایت فرمود و برای آزمایش، آنها را از او گرفت و خود او را به بیماری سخت مبتلا کرد تا مقام صبر و سپاس او را بیازماید. بعد از انقضاء دوران بلا و صبر عجیب ایوب، خداوند تمام اموال و فرزندان او را به او عطا کرد و داستان او را به عنوان نمونه شکیبایی و قهرمان تقوی برای تذکر دیگران نقل فرمود.



نان گل محمدی(ویژه رمضان)
https://sarashpazpapion.com/recipe/09a75c7a066329262b11cd0f694b5285



👆👆👆👆👆👆👆👆

بابت محبت نگاه همتون یدنیا ممنونم..طاعاتتون قبول..خدا حافظِ دلخوشیای زندگیتون باشه الهی..
...
نظرات