عکس سوپ جو
AkBaRi1995
۳۰
۶۶۰

سوپ جو

۱۲ آبان ۰۱
نکات کاربردی در خانه‌داری 👌🏻

🔻برای این که شیرهای آب همیشه تمیز و براق باشن، آنها را با دستمال چرب تمیز کنین. بعداً میبینین که تمیز کردنشون چقدر راحت تره.

🔻قبل از اینکه گرد و خاک روی میز و مبلها را با دستمال پاک کنین، یکم نرم کننده لباس به دستمال بزنین، اینطوری دیگه گردوخاک به وسایل نمیچسبه.

🔻برای تمیز کردن قابلمه‌ها و تابه‌هایی که غذا به سختی تهشون چسبیده، یکم نمک داخلشون بریزین و بعد با اسکاج بشورین.

🔻اگر روی گاز را با روغن زیتون تمیز کنین و بعد با یه دستمال تمیز خشکش کنین، دیگه بعد از این لکه‌ها راحت از روی گازتون پاک میشه.

🔻برای تمیز کردن و برق انداختن سینک ظرفشوئی، یکم لیمو و نمک روی سینک بمالین تا عین روز اولش بشه.

🔻از جوش شیرین غافل نشین! یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین، یک سوم فنجان سرکه و یکم آب گرم را با یک قاشق سوپ خوری پودر صابون مخلوط کنین و روی لکه‌های مبلتون بمالین تا لکه‌ها از بین بره. جوش شیرین یه حس تر و تازگی به پارچه میده، یکم از اون را روی قسمتهای خشک مبل بپاشین و یکم بزارین بمونه، بعد با جاروبرقی جاروش کنین.

🔻برای اینکه ظرفهای شیشه‌ای کاملا تمیز و براق بشن، اونها را با سرکه بشورین. یا اینکه یکم نمک بهشون بمالین و بعد بشورین و بذارین خشک بشه.

🔻برای تمیز کردن قابلمه‌های سوخته، اول یکم آب داخلش بریزین، بعد یک فنجان سرکه بهش اضافه کنین و بذارین بجوشه. وقتی جوشید از روی گاز برش دارین و یک کم جوش شیرین بهش اضافه کنین. وقتی دیدین اثرش مشخص شد قابلمه را خالی کنین. اگه بازهم دیدین داخلش هنوز صد در صد تمیز نشده، یکم جوش شیرین بریزین داخلش و تمیزش کنین. اثری از کثیفی و سوختگی نمیمونه.

🔻اگر میخواین اتو را تمیز کنین یکم نمک روی یه پارچه تمیز بریزین. اتو را بزارین گرم بشه، بعد بکشین روی پارچه.

🔻تمیز کردن قهوه ساز همیشه دردسر داره. برای اینکه راحت قهوه سازتون را تمیز کنین یکم آب و سرکه بریزین داخلش و روشنش کنین. یکم که گذشت دستگاه را خاموش کنین. اگر دیدین لازمه چند بار این کارو تکرار کنین.

🔻برای تمیز کردن وان حمام، اول وان را خیس کنین. بعد مخلوطی که از 2 قاشق جوش شیرین با 2 قاشق بکینگ پودر درست کردین را بهش بمالین. 10 دقیقه که گذشت، یکم سرکه و سفید کننده را با هم ترکیب کنین و بریزین داخل وان و بذارین نیم ساعت دیگه بگذره و بعد با آب بشورینش.

🔻برای تمیز کردن داخل لوله‌ها، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنین و بریزین داخل لوله‌ها، بعد هم یکم سرکه بریزین پشتش. بذارین 15 دقیقه بگذره بعد با آب گرم بشورین.
...
نظرات