عکس کیک سینامون بدون فر
محبوبه گلماه
۴۸
۷۰۲

کیک سینامون بدون فر

۱۸ آذر ۰۱
#کیک_سینامون_بدون_فر
#کیک_سینامون
#کیک_سینابون
کیک سینامون بدون فر

Mahboobeh

کیک سینامون که بعضی به اشتباه کیک سینابون تلفظ می کنند بسیار خوش عطره و بافت لطیفی داره. سینامون در انگلیسی به معنای دارچین هست و علت نامگذاری این کیک ، استفاده از دارچین در مواد کیک است.
مواد لازم👇
۴ عدد تخم مرغ
نصف ق غ بکین پودر
۲ لیوان آرد
۱ لیوان شکر
۳ قطره اسانس وانیل(۱/۴ ق چ پودر وانیل )
۳/۴ لیوان ماست
۱/۳ لیوان روغن مایع
مواد میانی👇
۲ ق م پودر دارچین
۳ ق غ پودر نارگیل
۲ ق غ شکر
طرز تهیه
ابتدا قابلمه ای بزرگتر از قالب را انتخاب کرده و ۱ لیوان آب بریزید و در قابلمه را دمکنی بذارید و روی حرارت گاز ۱۰ دقیقه با حرارت کم بذارید آب به جوش بیاد و بعد حرارت را خاموش کرده و در قابلمه را برندارید تا داغ بماند.
آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و ۳ بار الک کنید و کنار بذارید. مواد میانی را با هم مخلوط کنید و هم بزنید و کنار بذارید.
در کاسه ای تخم مرغ را با همزن برقی چند دقیقه بزنید تا از حالت لختگی در بیاد بعد شکر و وانیل را بریزید و با همزن برقی خوب بزنید تا حجیم و کرمی روشن و حالت کشدار شود
سپس روغن مایع را افزوده و با همزن در حد مخلوط شدن بزنید بعد ماست را اضافه کنید و با همزن دور کند در حد مخلوط شدن بزنید حالا همزن را خاموش کنید و کنار بذارید مخلوط آرد را در دو یا سه مرحله اضافه کنید و با لیسک آرام و دورانی هم بزنید
حالا نصفی از مایه کیک را در قالب چرب و آرد و شکر پاشیده بریزید و مواد میانی را روی مایه بریزید و پهن کنید بعد مابقی مایه کیک را روی مواد میانی ریخته و کمی آرام قالب را به زمین بکوبید تا هواگیری شود.
سپس قالب را در قابلمه داغ بذارید و با حرارت خیلی کم با در قابلمه که دمکنی گذاشتید قرار دهید به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بذارید کیک بپزه😊
بعد از ۳۰ دقیقه در قابلمه را برداشته و با سیخ چوبی به کیک بزنید اگر مایه ای به کیک نچسبید کیک پخته ست ولی اگر چسبید تا ۱۵ دقیقه دیگر زمان دهید تا کیک بپزه. اینم از کیک سینامون ویژه ما بسیار بسيار طعم و بافت عالی داره برای تزئین از سس کرم کارامل و گردو خرد شده استفاده کردم.
...
نظرات