عکس #مشهدی نارگیلی 
#پای نارگیلی
/GHOGHNOOS/
۴۹
۳.۳k

#مشهدی نارگیلی #پای نارگیلی

۳ اسفند ۰۱
#پای_نارگیلی_عارف_

پای نارگیلی، کره ای نارگیلی، دانمارکی نارگیلی، تارت نارگیلی و بی بی ناز (در قدیم) از جمله نام ها و اصطلاحاتی است که روی این شیرینی خوشمزه قرار داده اند

🔹مشهدی نارگیلی یا پای نارگیلی:
خمیر مشهدی آماده شده را اندازه دو میلیمتر روی میز کار پهن کرده(یا از چرخگوشت رد میکنیم وبصورت نوار روی میز میندازیم) با کاتر گرد یا بیضی یا هر کاتر دیگری که در دسترس داشتید خمیر را کاتر می زنیم. سپس داخل سینی چیده، نارگیل داغ زده را با قیف روی خمیر میزنیم و در داخل فر با درجه 180 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 10 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی بپزد. بعداز پخت اجازه می دهیم شیرینی خنک شود سپس روی آن کمی شربت زده(باقلم مو) و داخل ظرف سرو قرار می دهیم.


🔹 کره ای نارگیلی(رونارگیلی):
خمیر کره ای (هزارلا) را سه تا شش لا رفته، اگر دوست داشتید مغزی (لایی زبان) داخل آن قرار دهید. سپس خمیررا روی میز کار به اندازه ی نیم سانتیمتر باز کرده و آرد اضافه ی آن را با فرچه می گیریم. به این علت آرد را از روی خمیر پاک می کنیم تا بعد از پخت نارگیل از روی شیرینی جدا نشود. با شانه پلاستیکی یا غلطک سوراخ کن همه جای خمیررا سوراخ کرده (سوراخ کردن خمیر باعث می شود که شیرینی یک دست بالا بیاید و به اصطلاح چپ نکند و همچنین خوب مغز پخت شود) کاتر گرد یا بیضی زده یا با هفت چرخ بصورت مربع یا مسطتیل (اندازه کاملا دلبخواه است) برش داده، داخل سینی فر چیده، روی آن نارگیل داغ زده میزنیم و داخل فر با درجه 180 سانتیگراد به مدت تقریبی 15 الی 20 دقیقه قرار می دهیم و اجازه می دهیم خوب پخته شود. قبل از خوب پخته شدن از فر خارج نکنید زیرا لایه های شیرینی از هم جدا می شود (ورق ورق می شود). بعداز پخت اجازه می دهیم شیرینی کاملا خنک شود سپس با ملاغه شربت روی آن میریزیم و داخل ظرف سرو می چینیم.


🔹 دانمارکی نارگیلی (مکزیکی هم گفته می شود)
خمیر دانمارکی را سه تا چهارلا (یا دوتا شش لا) رفته، سپس خمیررا روی میز کار به اندازه ی یک سانتیمتر باز کرده وسوراخ سوراخ می کنیم، کاتر گرد زده داخل سینی چیده، اجازه داده تا خمیر دانمارکی خوب عمل بیاید و به اصطلاح برسد. می توانیم داخل فنجان یزدی کپسول شده نیز قرار دهیم. بعد روی خمیر نارگیل داغ زده میزنیم. اگر داخل فنجان قرار داده ایم، بعداز عمل آمدن وسط خمیر را با انگشت گود می کنیم ونارگیل را داخل آن میزنیم . داخل فر با درجه 200 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 20 دقیقه قرار می دهیم تا خوب بپزد. بعد از پخت وخنک شدن با قلم مو شربت داده و داخل ظرف سرو می چینیم.

🔴🔴 دستور تمامی خمیرها (مشهدی، هزارلا (کره ای)، دانمارکی) و نارگیلی به طور کامل داخل کانال موجود است، لطفا مطالعه بفرمایید.
...
نظرات