عکس #بامیه 
با شربت زعفرونی
/GHOGHNOOS/
۵۳
۲.۸k

#بامیه با شربت زعفرونی

۷ فروردین ۰۲
سلام خوشگلا اینم آموزش عالی از بامیه خدمت شما فقط تمام نکات رو با دقت مطالعه کنید .

#بامیه_عالی_۲
https://t.me/joinchat/AAAAAENzqc-Ju7y_6t-cbg
تخم مرغ ۳ عدد
آرد ۲۵۰ گرم
آب ۳۰۰ گرم
شربت بار ۲۵ گرم
روغن جامد ۲۵ گرم

مواد برای شربت بامیه
شکر ۱ کیلو
آب ۳۰۰ گرم
جوهر لیمو ۱/۴ق چ
گلوکز ۱۰۰ گرم
زعفران مقداری
گلاب ۱/۳ پیمانه


اول اب و شربت و روغن روی شعله میذاریم تا جوش بیاد بعد ارد رو سریع اضافه میکنیم ومرتب هم میزنیم باید خمیر خوب بپزه تا بامیه پوک بشه تقریبا هشت دقیقه با شعله کم خمیر رو بپزید.بعد میذاریم خمیر از داغی بیفته تخم مرغ و وانیل رو بهش اضافه میکنیم خوب میزنیم باهم زن کامل میزنیم خمیرش چسبده هست.بعد داخل قیف ریخته داخل روغن سرد باقیچی برش میزنیم بعد که برش تموم شد میریزیمش داخل روغن داغ.بامیه نباید با شعله زیاد سرخ بشه چون وسطش خام میمونه بعد که به رنگ دلخواه در اومد باید بریزیمش داخل شربت داغ.منظور از شربت داغ شربتیه که ده دقیقه هست اماده شده زیرش رو خاموش کردیم یعنی از جوش افتاده دماش مثلا۷۰هست.سریع با قاشق میزنیم بره زیرشربت تا شربترو به خودش بگیره

طرز تهیه شربت

شکر رو مخلوط میکنیم خوب هم میزنیم بعد شعله رو روشن میکنیم وقتی شروع به جوشیدن کرد بهش جوهر لیمو میزنیم بعد پنج دقیقه بهش گلاب وزعفرون وگلوکز میزنیم یه دو دقیقه که جوشید خاموشش میکنیم.از همین شربت واسه داخل خمیرمون استفاده میکنی
با تشکر از دوست عزیزم ندا جون

https://t.me/joinchat/AAAAAENzqc-Ju7y_6t-cbg

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
استادعارف


نکات مهم و کلیدی در تهیه ی بامیه ای عالی و خوشمزه.
1. تصور خیلی از دوستان بر این است که هر چه آرد مصرفی برای بامیه قوی تر باشد کیفیت‌ بامیه ای که از ان به دست می آید بهتر است ولی اینطور نیست. بامیه ای که در آن از آرد قوی استفاده شده باشد به سختی شربت بار در آن نفوذ می کند و کم بار می کشد. پس از آرد ضعیف استفاده کنید زیرا میزان شربتی که به خود جذب می کند بیشتر است.
2. ظرفی که می خواهیم در آن خمیر بامیه را داغ بزنیم ترجیحاً از ظرف مسی استفاده کنید.
3. آب را داخل ظرف ریخته و حرارت گاز را زیاد می کنیم تا به نقطه ی جوش برسد. آرد را بلافاصله اضافه می کنیم و شروع به همزدن می کنیم. مقداری از خمیر به کفگیر (یا حصون) می چسبد، برای اینکه مشکل ما حل شود، مقداری خیلی کم روغن جامد داخل خمیر می ریزیم. دلیل اصلی که روغن جامد داخل خمیر ریخته می شود همین مورد است.روغن درین مرحله هیچ نقشی جزین ندارد. اگر بیش از اندازه روغن داخل خمیر ریخته شود، نتیجه ی کار نامطلوب می شود. روش صحیح پخت خمیر بامیه بسیار مهم است نه زیاد پختن آن.
4. خمیر را به ظرف دیگری منتقل کرده و اجازه می دهیم سرد شود. در این فاصله دو سه بار خمیر را زیر و رو کنید تا به سرد شدن آن کمک کنید.
5. خمیر را داخل همزن ریخته و شربتی که به رنگ آوردن بامیه کمک می کند را داخل خمیر می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. حتما شربت در این مرحله ریخته شود، متاسفانه بعضی ها آخر کار شربت را اضافه و مخلوط می کنند که بعد از پخت بامیه هایی با دو رنگ تحویل می گیرند که کیفیت خوبی ندارد.
6. در اضافه کردن تخم مرغ دقت کنید، زیرا اضافه کردن بیش از اندازه ی آن باعث می شود که بامیه ترک بخورد (در موقع شل کردن خمیر دقت کنید روغن مایع داخل خمیرریخته نشود زیرا باعث ترک خوردن و از هم پاشیدن بامیه می شود).
7. سعی کنید داخل ظرفی که بامیه ها را سرخ می کنید، به اندازه قیف بزنید که جا برای پف کردن داشته باشد و بد شکل در نیاید.
8. خمیر بامیه آماده است، داخل قیف یا دستگاه مخصوص بامیه می ریزیم. داخل ظرفی که قرار است بامیه ها را قیف بزنیم، روغن ولرم (نسبتا سرد) می ریزیم، به هیچ عنوان از روغن داغ استفاده نشود. زیرا اگر روغن داغ باشد 20 درصد خمیر پخته خواهد شد و یک پوسته و لایه ی نازکی روی بامیه ایجاد می شود که بعد از سرخ کردن این لایه محکمتر و غیرقابل نفوذ برای جذب شربت خواهد شد و هسته ی مرکزی بامیه شربت نمی خورد و سفت می شود و به اصطلاح هسته خواهد شد. فقط قسمت رویه ی بامیه شربت را به خود جذب کرده است.
9. اگر بامیه ای سفید و برشته می خواهید، داخل خمیر شربت بار نریزید. چون شربت ندارد دیرتر رنگ می گیرد و زمان زیادتری را برای سرخ کردن باید در نظر گرفت و در نتیجه بامیه ای برشته، خشک و ترد خواهید داشت. محصول این نوع روش بامیه ای کم شیرین و خشک خواهد بود (قابل توجه عزیزانی که بامیه ی کم شیرین دوست دارند).
10. سعی کنید آج ماسوره ای که با آن قیف می زنید، ریز باشد.
11. حرارت اجاق از اول زیاد نباشد زیرا خمیر سریع رنگ گرفته، روی آن می پزد و وسط آن خام می ماند.
12. شربت باری که بعد از سرخ کردن بامیه ها را در آن قرار می دهیم، شل نباشد زیرا بامیه ها را روز بعد مات و کدر خواهد کرد.
13. خوب پخته شدن خمیر بامیه خیلی مهم است زیرا اگر به خوبی پخته نشود، موقع سرخ کردن هم پرز می دهد و هم روغن سریع کف می کند. حتما از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده شود.
موفق باشید🙏🙏🙏
...
نظرات