عکس شله زرد
محیا حمیدزاده
۲۰۷
۱.۳k

شله زرد

۲۳ فروردین ۰۲
درد علی [ علیه السلام ] دو
گونه است، دردی که از ضربه ی ابن ملجم در فرق سرش احساس میکند و درد دیگر
درد [بسیار بزرگتر] ی است که او را تنها در نیمه شب های خاموش به دل
نخلستان های اطراف مدینه کشانده و به ناله درآورده است. ما تنها بر دردی می
گرییم که از ابن ملجم در فرقش احساس می کند، اما این درد علی [ علیه السلام ] نیست؛ دردی که چنان روح بزرگی را به ناله آورده است ، تنهایی است، تنهایی که ما آن را نمی شناسیم.
باید این درد را بشناسیم نه آن درد را،
که علی [ علیه السلام ] درد شمشیر را احساس نمی کند و ما درد علی را احساس نمی کنیم.
«معلم شهید دکتر علی شریعتی»
۲۱ رمضان ۱۴۰۲ شهادت مولایم امیرالمومنین علی علیه السلام بر همه ی شیعیانش تسلیت باد ...🖤
#بابای_مظلومم_علی
#شهادت_امیر_المومنین
_
گاهی لازم است یک‌جایی ، یک چیزها و اتفاقات و آدم‌هایی تمام شوند تا شاهدِ رخ دادنِ اتفاقات خوب و آمدنِ آدم‌های خوب‌تر باشی. نخواه تمامِ فضا و زمان و مکان و آدم‌ها همان باشد و مسیر همان باشد و دیدگاه و تفکرات و رفتارهای تو همان باشد و اتفاقات خوب‌تری بیفتد و همه چیز به طرز اغراق‌آمیزی بهتر شود! تو باید بپذیری که معجزه‌ها و اتفاقات خوب، در نتیجه‌ی پذیرش و تغییر، اتفاق می‌افتند و نمی‌توانی در اتاقی بدون دریچه و پنجره و چراغ بنشینی و توقعِ نور داشته باشی!!!
گاهی باید بلند شد، از آسودگی و ثبات دل کند، از حاشیه‌ی امن، بیرون زد، به استقبال ناشناخته‌ها رفت و برای همه چیز آماده‌بود و در نهایتِ به جان خریدنِ رنج‌ها و تیرگی‌ها و آسیب‌ها، توقعِ معجزه و گشایش و نور داشت...

#نرگس_صرافیان_طوفان


 
مواد لازم : ۲لیوان برنج نیم دانه
۴ لیوان شکر
۱ استکان زعفران دم کرده غلیظ
۱ استکان گلاب
۱۰۰ گرم خلال بادام
۵۰ گرم کره
دارچین برای تزیین به مقدار لازم
طرز تهیه :
برنج را بدون نمک از روز قبل خیس می کنیم ؛ هفت برابر برنج در قابلمه آب می گذاریم (با شعله زیاد ) و برنج را درآن قرار می دهیم و همزمان هم خلال بادام را می گذاریم (من ازشب قبل یا چند ساعت قبل از پخت باهمون گلاب خیس میکنم خلال بادام هارو ) زمانیکه آب جوش آمد زیر گاز را کم می کنیم بعد از چند دقیقه شکر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا برنج و شکر کاملا مخلوط شوند اگر شله زرد سفت بود یک یا دوپیمانه آب به آن اضافه کنید تا غلظت دلخواه به دست آید بعد از اینکه شله زرد کمی غلیظ شد زعفران،کره و گلاب را به شله زرد اضافه کنید ومرتب هم بزنید بعد از چند دقیقه هم زدن مداوم شله زرد،درب ظرف را بگذارید پانزده دقیقه که شله زرد حرارت ببیند وقتی شله زرد کاملا جا افتاد حرارت زیر ظرف را خاموش کنید و یک دم کنی روی آن بگذارید و به مدت سی دقیقه در جایی گرم تر از دمای محیط قرار دهید تا حسابی جا بیفتد.
...
نظرات