عکس مرغ شکم پر
عاطفه صبوری
۷۴
۱.۵k

مرغ شکم پر

۱ اردیبهشت ۰۲
سلام عزیزای دلم💓مرغ شکم پر و با دو تا مرغ محلی و یه مرغ 8تیکه درست کردم.
مواد داخل شکم پر: سر صبحی از باغ سبزی تازه ی (نعناع،پونه،خالواش،وارنگو،جعفری،گشنیز،شنبلیله،برگ سیر کوهی تازه، کمی مرزه) چیدم و در نمکار(ورق 3)اول خرد کردم و با سنگ تو نمکار آسیاب کردم.
اول دو عدد پیاز و رنده و تفت دادم، یه بونه سیر تازه رو رنده و تفت دادم و نیم کیلو مغز گردو آسیاب شده(له له مثل فسنجونی) رو اضافه کردم و دو قاشق رب گوجه محلی و دو قاشق رب انار ترش و سبزیجاتی که تو نمکار آسیاب شده بود و تفت دادم و یه فنجون آب ریختم تا خوشکل به خورد هم بره و در آخر حدود 300گرم آلو و قیصی که از قبل 20دقیقه تو آب گذاشتم و آبکشی کردم و اضافه کردم.
ورق 6کاملا مشخصه مواد باید چه شکلی در بیاد.
بادمجان و فلفل دلمه هم شکم پر کردم.داخل شکم مرغ محلی دو تا تخم مرغ پخته پوست کنده هم گذاشتم و پر مواد و داخل فر دو طرفش رو گذاشتم کاملا برشته و خوشمزه شه با دمای 180 و زمان یک ساعت.
غذا تهچین و قرمه سبزی هم بود، کدو حلوایی برای باغ خودمونه که با شیره خرما پختم و یه دسر خوشمزه بود و خوشحالم خانوادم کنارم بودند💓مامان و بابای گلم💓آجی گلم و همسرشون و آروین جان💓داداش گلم و مریم جان و مانلی گلم💓بابابزرگ مهربان و دوست داشتنیم💓دایی کوچیک عزیزم و زندایی گلم،مامان آرسام و آراد جان💓الهی شکر خدای مهربون برای عزیزانم و فرصت و نعمت کنار هم بودن💓💓💓🙏🙏🙏🙏
بسیار عالی شد خداروشکر و یه شب به یاد موندنی کنار بهترینهای زندگیم. #دورهمی#مهمانی#مرغ_شکم_پر#دورهمی_خانوادگی#شام#خوشمزه#شام#گیلان#سیاهکل#بیدرون#گیلانی#غذای_محلی_گیلان
...
نظرات