عکس کیک اسفنجی 4 تخم مرغی
vida.k
۵۰۰
۲.۸k

کیک اسفنجی 4 تخم مرغی

۱۸ خرداد ۰۲
وقتی دلم از همه دنیا میگیرد

توی یک چشم به هم زدن

دلگرم وجود باارزش کسی میشوم که نامش خواهر است

البته خواهر که نه، جواهر است

کیک تولد خواهر جونم😊😊❤
به وقت هفده خرداد

ششمین کیک خامه‌ای که تا حالا درست کردم.
کیکم رو دیگه آسترکشی نکردم مستقیم کاور کردم.
من همیشه از مینارین قنادی میهن استفاده میکنم. از طعم و فرم گیریش خیلی راضی هستم.
🔶 عکس هم پرینت غیرخوراکی هست. که چون قرار بود یکساعت بعد از خامه کشی کیک رو بخوریم، دیگه پشتش فوندانت نزدم. یک لایه چسب شیشه ای زدم. ولی اگر قراره کیک مدت طولانی تری بمونه، بهتره زیر طرحمون یک لایه نازک فوندانت پهن کنیم و بچسبونیم تا رنگهای طرحمون به هم نریزه یا به خورد خامه نره.
🔶 برای فرم دادن خامه اجازه میدم که خامه شل بشه، مثل بستنی مذاب. به هیچ وجه تکه ی یخ داخلش نباشه چون بعدا خامه زود شل میشه. پره‌ی همزن و کاسه فلزی یا شیشه ای رو یک دقیقه داخل فریزر میذارم که خنک بشه. بعد خامه رو داخلش میریزم و اول با دور متوسط همزن، خامه رو سه دقیقه میزنم.بعد با لیسک دورگیری و زیر و رو میکنم آروم. اینبار با دور تند، حدودا پنج شش دقیقه میزنم تا خوب فرم بگیره و تکه های خامه از پره های همزن به اطراف پرت بشه.
🔶 برای رنگی کردن خامه هم که از رنگ ژله ای استفاده کردم. رنگ رو داخل یخچال نگه میدارم تا موقع اضافه کردن به خامه، گرم نباشه و خامه‌ی فرم گرفته رو شل نکنه. چند ثانیه با همزن میزنم و بقیه اش رو با لیسک مخلوط میکنم تا رنگش یکدست بشه. بعد داخل قیف یکبار مصرف میریزم و خامه کشی یا فیلینگ گذاری رو انجام میدم.
🌱 اینها رو برای دوستان تازه کار میگم. چون خودم کلاس نرفتم و به صورت تجربی و با دیدن لایوها و پستهای برخی اساتید خامه کشی و نکاتش رو یاد گرفتم.

پیشاپیش ممنونم بابت لایکهای زیباتون❤🙏🏻

#کیک #کیک_تولد #کیک_خامه_ای #کیک_اسفنجی #تولد #خواهر
...
نظرات