عکس کیک «کـــــــــــپـــــــــشن»

کیک «کـــــــــــپـــــــــشن»

۶ تیر ۰۲
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ
🍇🌿🍇🌿🍇🌿🍇🌿🍇🌿🍇🌿🍇🌿🍇🌿🍇🌿


رسول خدا(ص) با صدور دستوری، معاذ بن جبل را مأمور نمود، تا به اصحاب ابلاغ نماید که درهای ورودی به مسجد را مسدود کنند. معاذ برای ابلاغ مأموریت، نخست به ابوبکر گفت و وی در را مسدود نمود. سپس معاذ پیام رسول خدا(ص) را به عمر رساند. عمر گفت: فرمان پیامبر را اطاعت می‏کنم؛ اما دوست داشتم روزنه‌‏ای از خانه‌‏ام به مسجد باز باشد. معاذ خواسته‌ی او را به رسول خدا(ص) ابلاغ کرد. سپس معاذ نزد عثمان رفت و این مأموریت را ابلاغ نمود؛ عثمان نیز اطاعت نمود. آخرین دیدار معاذ، با حمزه بود که وی نیز فرمان رسول خدا(ص) را اطاعت کرد. در این میان امام علی(ع) هاله‏ای از تردید، بر دل داشت که آیا دستور سدّ ابواب و خروج از مسجد برای او نیز هست یا نه. در آن‌حال رسول خدا(ص) پرده از این تردید برداشت و فرمود: یا علی تو همچنان در جای خود مستقر باش؛ زیرا تو طاهر و مطهّری و این دستور شامل شخص تو و خانواده‌‏ات نخواهد بود. وقتی این سخن به حمزه رسید به رسول اللَّه(ص) عرضه داشت: جای تعجب است که همه‌ی ما را از مسجد اخراج کردی و تنها جوانی از جوانان بنی عبد المطلب(علی) را نگهداشتی؟! پیامبر(ص) فرمود: من از پیش خود اقدامی نکرده‏‌ام و کسی را بر شما، امتیاز ندادم و به خدا سوگند این فضیلتی است که خدای متعال به او کرامت نموده است..

در یکی از این روایات از امام باقر(ع) نقل شده است: «...خداوند به پیامبر(ص) وحی کرد که مسجد خود را تطهیر کرده و کسانی که شب در آن‌جا می‌مانند را بیرون کن، و دستور بستن درهای خانه کسانی را که دربی به مسجد گشوده‌اند، جز در خانه علی(ع) و منزل حضرت فاطمه(س) را صادر فرما و نباید کسی که در حال جنابت از مسجد عبور کند و نباید افراد غریب شب را در مسجد بمانند...».

در روایتی دیگر امام رضا(ع) از پدرانش، از امام علی(ع) نقل می‌کند که رسول خدا(ص) فرمود: «درهایی که به مسجد باز می‏شود همه را ببندید جز در خانه‌ی علی را».

آن‌حضرت در جایی دیگر از پدرانش از امام علی(ع) نقل کرد که رسول خدا(ص) فرمود: «برای کسی روا نیست در این مسجد جنب شود، جز من و علی و فاطمه و حسن و حسین(ع)»



#لا_امیرالمؤمنین_الا_علی
#فقط_حیدر_امیرالمؤمنین_است
#مبلغ_غدیر_باشیم
#انا_رافضی_و_افتخر
#غدیری_ام_سقیفه_ای_نیستم
#اللهم_عجل_الولیک_الفرج
#یاعلی
...
نظرات