عکس عید مباهله  «کپشن»

عید مباهله «کپشن»

۲۲ تیر ۰۲
https://eitaa.com/maktabmortezaali
لینک کانال مکتب مرتضی علی «صلوات الله علیه»

روزی مأمون به امام رضا علیه السلام گفت: بزرگ‌ترین فضیلتى را که براى امیرالمؤمنین است و قرآن بر آن دلالت دارد براى من بگو.

حضرت فرمود: فضیلت او در مباهله است که در آیه شریفه «فَمَنْ حَاجَّک فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَک مِنَ الْعِلْمِ...» به آن اشاره شده است.

سپس رسول‏ خدا، حسن و حسین را فراخواند، آنها دو پسر او بودند و فاطمه(ع) را خواند و او در موضع «نساء» است و امیرالمؤمنین را خواند، و به‌حکم خداوند عزوجل او نفْس رسول‏ خداست و چون هیچ‌کس از مردمان بالاتر و برتر از رسول‏ خدا نیست، پس به‌حکم الهى باید هیچ‌کس برتر و بالاتر از نفس رسول خدا نباشد.

مأمون گفت: مگر نه این است که خداوند «أَبْنَاءَ» را به‌لفظ جمع آورده و رسول‏ خدا تنها دو پسرش را فراخواند و «نساء» را به‌لفظ جمع آورد، در حالى که رسول‏ خدا فقط دخترش را آورد؛ پس چرا جایز نباشد که آن حضرت از نفْس خودش دعوت بکند نه از دیگرى بنابراین فضلى را که براى امیرالمؤمنین مى‏‌گویى ثابت نیست.

امام در پاسخ فرمود: آنچه گفتى صحیح نیست، زیرا داعى باید غیر از خودش را دعوت کند، چنان که آمر باید به غیر خودش دستور بدهد و صحیح نیست که رسول‏ خدا(ص) در حقیقت خودش را دعوت کند چنان که نمى‌‏تواند به حقیقت آمر به نفس خود باشد و هرگاه ثابت شود که رسول‏ خدا در مباهله هیچ‌کس جز امیرالمؤمنین را نخوانده است، ثابت می‌شود که او نفس رسول‏ خدا است که خداوند در کتابش به‌ او نظر داشته و در قرآنش به او حکم کرده است.



چطور شکر خدارو به جا بیاریم که مذهبمون اصالت داره... از روی اصوله... تابع امر خدا و رسولش هستیم... چشممون به امر خدا و، پیغمبر خداست... انتخابمون انتخاب خداست نه مردم... نه اجتماع... نه شوری... نه سقیفه😌
اینه سنت واقعی...
ما با اصالتیم...
عید بزرگ مباهله روزی که امیرالمؤمنین نفس و جان پیامبر شناخته شد🥹 و روز حاتم بخشی امیرالمؤمنین و نزول آیه ولایت امیرالمؤمنین و روز نزول آیه تطهیر و حدیث شریف کسا و روز نزول سوره هل اتی که در مقام اهلبیت پیامبر هست و...... بر تمام شیعیان با اصالت امیرالمؤمنین مبــــــــــــارک🥰🥰🥰🥳🥳🥳🥳

#عید_مباهله_مبارک
#غدیر_سند_حقانیت_شیعه
#فقط_حیدر_امیرالمؤمنین_است
#لا_امیرالمؤمنین_الا_علی


https://eitaa.com/maktabmortezaali
لینک کانال مکتب مرتضی علی «صلوات الله علیه»
...