عکس کیک حلوا
بانوی سیده ✔
۴۹
۲.۸k

کیک حلوا

۳۰ تیر ۰۲
‍.
.
.
.
یک عمر اگر
روزه
بگیریم و بگيريد
و بگیرند؛
هم تا نشود
با عطشِ خشك دهان
علـــــــی‌اصغر....🖤💚
.

【 السَّلام عَليك يٰا عَلى اَصغر(؏) 】
.
.
‌عزاداری ها تون قبول حق 🙏🖤💚

اجرتون با سید الشهدا 🖤💚
.
.
.
.
#کیک_حلوا
.

🔷️مواد لازم کیک:
آرد یک پیمانه
تخم مرغ سه عدد
شکر 1/2 پیمانه
روغن مایع 1/2 پیمانه
بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
.
.
کف قالب 30×20 را کاغذ روغنی بیندازید و کاغذ را کمی چرب کنید.
فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود
تخم مرغ ها، وانیل و شکر را ۵ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا سبک ،حجیم و روشن شوند. بعد روغن را هم اضافه و در حد مخلوط شدن هم بزنید. مخلوط مواد خشک (آرد و ب.ک پودر) را در 3 مرحله اضافه کرده و به آرامی مخلوط کنید. مواد کیک را در قالب بریزید و به مدت 35 تا 40 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندان تمیز خارج شود بپزید.
حالا قالب را از فر در آوردید صبر کنید تا ولرم شود بعد کیک را خارج کنید و آرام کاغذ روغنی پشت آنرا جدا کنید.
کف قالب کمی پودر نارگیل بپاشید و دوباره کیک را به قالب برگردانید و اجازه بدید کیک کاملا خنک شود ، پودر نارگیل مانع چسبیدن کیک به قالب میشود ، در ادامه سطح کیک را با شربت زعفرون (آب و گلاب و زعفرون) کاملا مرطوب کنید. روی قالب را سلفون بکشید و برای 2 تا 8 ساعت در یخچال قرار دهید.
❌❌مرطوب کردن کیک کاملا الزامیه در غیر اینصورت وقتی حلوا رو روی کیک پهن میکنید،کیک رطوبت حلوا رو به خودش جذب میکنه و حلوا خشک میشه.❌❌
.

🔷️مواد لازم برای حلوا

آرد یک لیوان
شکر یک لیوان
آب دو لیوان
روغن جامد نصف لیوان
گلاب به میزان لازم
زعفران به میزان لازم

✅اول آرد رو الک کردم و تفت دادم برای اینکه بدونین حلواتون رنگ مطلوبتون رو داره کمی روغن یه کوچولو گوشه بریزین اگه رنگ دلخواهتون بود روغن رو بهش اضافه کنین . در ظرف دیگر آب و شکر و گلاب و کمی زعفران رو ریختم و روی شعله ملایم گذاشتم تا شکر حل بشه . وقتی آرد رو بو دادم دوباره الک کردم و روغن رو اضافه کردم . بعد کمی آرد رو با روغن تفت داده و زیر شعله ملایم شربت رو اضافه می کنیم و هم می زنیم تا حلوا بسته بشه.در پایان حلوا رو داغ داغ روی سطح کیک بکشید و صاف کنید بنا به سلیقه خودتون روی حلوا طرح بندازید و بعد روی قالب سلفون بکشید و چند ساعت در یخچال قرار بدید و بعد به اندازه دلخواه برش میزنیم.

.
.

.
.
.

#کیک_حلوا_نذری #نذری_محرم #نذر_علی_اصغر #محرم #علی_اصغر #نذری_پزون #حلوا #کیک_حلوا
...
نظرات