عکس آش بلغور
سَـــــلویٰ
۱۰۱
۳.۲k

آش بلغور

۴ مرداد ۰۲
◾️حاج اکبر شالچی از پدرش نقل کرد که: یکسال با دوستم عازم عتبات بودیم. در مرز خسروی مأمور گمرک که فرد متعصبی بود، وقتی متوجّه شد که ما شیعه هستیم، برای اینکه ما را اذیّت کند، اثاثیه ما را در هوای گرم بارها تفتیش کرد و از صبح تا ظهر ما را معطل کرد.

◾️ دوستم به مأمور گفت: شکایت تو را به مولایم می کنم، امّا او اعتنایی نکرد. وقتی به حرم امام حسین علیه السلام مشرّف شدیم، دوستم، در حرم دو زانو نشسته بود. در یک لحظه احساس کردم که چُرت می زند، ولی دیدم لبخندی زد و گفت: شکایت آن مرد را به آقا کردم و از ایشان خواستم که وی را گوشمالی دهد.

◾️ آقا فرمود: نمی توانم کاری بکنم. او بر ما حقّی دارد! گفتم: ما از شیعیان شما هستیم و او ما را اذیّت کرده! آقا فرمود: هفده سال پیش این شخص در کربلا شبگرد بود.

◾️ در شبی مهتابی چشمش به آب فرات افتاد. با خود گفت:«چه می شد که به طفل شیرخوار امام حسین علیه السلام آبی می دادند، زنده می ماند یا نمی‌ماند». چشمش تر شد و حقّی بر ما پیدا کرد.

◾️ در بازگشت مجدداً همان مأمور ما را در گمرک دید و خطاب به دوستم گفت: شکایت کردی؟ می‌بینی که چیزی نشد و من سالم هستم. دوستم گفت: بیا برویم در کناری بشین تا بگویم.

◾️ کنارش نشست و گفت: من شکایت تو را کردم، ولی آقا چنین فرمود. آن مرد به محض شنیدن این سخن حالش منقلب شد و شروع کرد به اشک ریختن و گفت: آن شب هیچ کس با من نبود و این ماجرا را جز من و خدا کسی نمی داند. حقّ با آقای شماست. و همانجا شیعه شد.

📚خاطره‌های آموزنده، ص ۳۳
بنقل از آیت الله تهرانی



🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴

ذکر مجرب مخصوص حضرت قمر بنی هاشم:
خیلی از بزرگان در گرفتاری‌ها مردم را به گفتن ذکر « یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ » توصیه کرده اند.

توصیه مرحوم کشمیری مرحوم کشمیری در باب توسل به حضرت ابوالفضل علیه السلام می‌فرماید: دو رکعت نماز حاجت خوانده شود و به حضرت ابوالفضل علیه السلام هدیه شود. سپس تسبیح حضرت زهراسلام الله علیها خوانده و ثوابش هدیه شود و سپس ۱۳۳ مرتبه این ذکر را بخوانند. یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ...

یکی از موضوعات مهم این است که حسین(ع) وقتی به چهره عباس(ع) نگاه می‌کرد آرامش می‌یافت و این ذکر اشاره به همین مطلب دارد، یعنی «ای کسی که غم‌ها را از چهره حسین میزدودی، مشکل مرا هم به حق برادرت حل کن.»

🏴

می گویند زن های عرب دلشان که می گیرد، غصه که می افتد به جانشان، راه کج می کنند سوی حرم تو آقا!
می نشینند یک گوشه چادرشان را روی صورتشان می کشند هی می گویند یا عباس ادرکنی ؛ ادرکنی بحق اخیک الحسین !
اصلا حرم ات معروف است به عقده گشایی و باز کردن سفره دل...

می گویند شیعیان مدینه کارشان که گیر می کند روزگار که سخت می گیرد،  یک راست می روند پشت دیوارهای بقیع ستون دوم روبروی حرم نبوی آدرس مزار مادرتان است می روند و مادرتان را قسم می دهند به شما ؛ به شمایی که مشکل گشای دلهایی..

می گویند شما کاشف الکرب حسینی آقا..
می گویند هر که می رود کربلا غم های دلش حواله می شود به سوی حرم شما، عقده های دلش باز می شود در آن صحن، دلش آرام می گیرد..
یا عباس!

"يا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَيْنِ اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْيكَ الْحُسَيْن "


شهادت سقای تشنه لبان کربلا تسلیت والتماس دعا🏴
...
نظرات