عکس خوراک دال عدس جنوبی
محیا حمیدزاده
۲۳۸
۱.۱k

خوراک دال عدس جنوبی

۲ بهمن ۰۲
_
می‌خواستم یلدا داشته‌باشم، انار دانه کنم بریزم توی کاسه‌ی سفالی و چای دم کنم توی قوری مسی و پسته و آجیل بریزم تو‌ی پیاله‌های بلور، که یادم افتاد وسط خاورمیانه‌ام.
می‌خواستم غروب آخرین روز پاییز، پایان غصه‌هامان باشد و یلدا، یک دقیقه خوشبختیِ بیشتر. می‌خواستم هندوانه قاچ کنم و از سرخی و شیرینی و جسارتش دلم آب شود، که تو زرد از آب در آمد و می‌خواستم پسته‌های درشت و خندان بچینم روی سفره، که دیدم لب‌ها بسته بود و قامت‌ها کوچک.
می‌خواستم شمع روشن کنم تا سفره‌ام، اتاقم، خانه‌ام همیشه روشن باشد که دیدم تاریکی زورش بیشتر می‌چربید و می‌خواستم به تمام مردم کوچه و خیابان شیرینی تعارف کنم تا کامشان شیرین شود که دیدم آدم‌ها بسیار بودند و شیرینی‌های من محدود...
می‌خواستم حافظ بردارم، چشم‌هام را ببندم و به شاخه‌نبات قسمش بدهم و بازش که کردم بخوانم: «یوسف گمگشته باز آید به کنعان، غم مخور، کلبه‌ی احزان شود روزی گلستان، غم مخور» چشم باز کنم و خبر خوبی برسد. چشم باز کنم و همه چیز درست شده‌باشد.
می‌خواستم یلدا داشته‌باشم، شاد و کنار عزیزانم و بدون هیچ اندوهی.

#نرگس_صرافیان_طوفان

برای درست کردن این دال عدس خوشمزه به این لینک وارد بشید طرز تهیه رو به صورت مرحله به مرحله گذاشتم .
https://sarashpazpapion.com/picture/6b961614b219d68a891f068b9f9f5820
اگر یکبار به این روش دال عدس رو تهیه کنید قول میدم حتی اونایی که از دال عدس اصلا خوششون نمیاد هم این غذارو دوست داشته باشن مخصوصا اگر مرحله آخر رو درست انجام بدن .طرز تهیه رو به صورت مرحله به مرحله برای شما عزیزان نوشتم امیدوارم که درست کنید و درکنار عزیزانتون نوش جان کنید 😋.
_
دال عدس به رنگ قرمز یا نارنجی است و از عدس کوچک‌تر است. دال عدس خواص درمانی فراروانی دارد. مصرف دال عدس به زنان باردار توصیه می شود زیرا سبب افزایش تقویت بدن می شود. مواد معدنی موجود در دال عدس در حفظ سلامت جنین و مادر موثر است. از خواص دال عدس می‌توان به انرژی زایی، درمان بیماری‌های گوارشی، درمان یبوست، کمک به کاهش قند خون، تقویت قدرت بینایی، تقویت قلب، لاغری، درمان درد استخوان و مفاصل، بهبود گردش خون و... اشاره کرد.
...
نظرات