عکس جوجه چینی(خمیر بنیه)
_nafiseh.64
۱۸۷
۳.۸k

جوجه چینی(خمیر بنیه)

۱ هفته پیش
❤️بسم الله الرحمن الرحیم❤️
🌻سلام مهربونا روزتون بخیر و نیکی 😘 🌻
با طرز تهیه خمیر بنیه یا جوجه چینی در خدمتتون هستم ❤️
مواد خمیر بنیه :
تخم مرغ بزرگ یک عدد
ماست نصف لیوان
آرد (کیک و شیرینی ) نصف لیوان
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
نمک ، فلفل ، ادویه کاری
زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم

مواد لازم مزه دار کردن سینه مرغ:
فیله مرغ ۲۵۰ گرم
لیمو تازه یک عدد
پیاز یک عدد
سس مایونز یک قاشق مرباخوری
نمک،فلفل، زردچوبه ،آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه چینی

مرحله ۱

ابتدا فیله مرغ را به صورت نوارهای باریک برش می‌زنیم و درون کاسه ریخته پیاز را رنده کرده آب پیاز را با به کمک توری تنظیف یا گاز استریل می گیریم و فقط آب پیاز را به مرغهای خرد شده اضافه میکنیم و هم میزنیم تا تمام قسمت های فیله به آب پیاز آغشته شوند در همان حال آب لیموی تازه رنده پوست لیمو، نمک و فلفل زردچوبه ، آویشن، یک قاشق مرباخوری سس مایونز را اضافه میکنیم. تمام مواد را با هم مخلوط کرده

مرحله ۲

سپس در کاسه را با سلفون میبندیم، مواد را برای ۴ الی ۸ ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا کاملا مزه دار شود.

مرحله ۳

سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم ، سفیده را با هم زن برقی یا دستی هم میزنید تا سفید و پفکی شود و از لختگی در بیاید پس از انجام این کار زرده ها را اضافه کنید با هم زن دستی هم بزنید، اکنون ماست و پس از آن نمک و فلفل کاری را اضافه نمایید .

مرحله ۴

با هم زن دستی در حدی که مواد یکدست شوند هم بزنید، حالا نوبت اضافه کردن مخلوط آرد و بیکینگ پودر الک شده میباشد، آرد و بیکینگ پودر را در دو مرحله اضافه کنید، با کم و زیاد کردن آرد غلظت مایه را در حد حلیم برسانید ، در آخر به این مواد زعفران اضافه کنید.

مرحله ۵

در مرحله بعد فیله های مرغ را آماده کنید و آنها را درون خمیر قرار دهید تا کاملا پوشیده شوند، تابه را بر روی اجاق قرار دهید روغن را اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد فیله ها را درون روغن سرخ کنید تا جوجه ها برشته شوند.

نکته ها :
زردچوبه را با سس مایونز هم بزنید چون زردچوبه حلال در چربی هست تا عطر و مزه واقعی زردچوبه حس بشه .
فیله ها را بصورت نواری و نازک ببرید تا کاملا مغز پخت شوند. آرد را حتما در دو مرحله اضافه کنید و دورانی هم بزنید تا خمیر بنیه خوبی داشته باشید. بجای ماست از مأشعیر هم میتوانید استفاده کنید ‌.

عکس دوم هم گل کلم هست که بعد از تکه کردن و شستنشون ، پنج دقیقه ای داخل آب جوش و مقداری نمک جوشوندم آبکش کردم و بعد داخل خمیر بنیه زدم و داخل روغن داغ سرخشون کردم . اونا هم خیلی خوشمزه شدن الان فصلش هست ازش قافل نشید 😋🌻
دوستتون دارم شاد باشید 🌻🌻🌻
#خمیر_بنیه