مواد لازم

جوجه چینی

۶
مواد سس مخصوص:
آرد
به مقدار لازم
خمیر مایه فوری
۱ قاشق غذا خوری
نمک
به مقدار لازم
شیر
۱/۲ لیوان
تخم مرغ
۲ عدد
ماءالشعیر بدون طعم
۱ لیوان
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
مواد اصلی
سیر
۲ حبه
آبلیمو
۲ قاشق غذا خوری
پیاز
۱ عدد
سینه مرغ
۲ عدد
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

جوجه چینی

طرز تهیه

جوجه چینی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا باید سس مخصوص را تهیه کنید ، خمیر مایه فوری را با شیر ولرم ( داغ نباشد ) مخلوط کنید.
۲
زرده ها و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید ، سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود ( وقتی کاسه را برمیگردانید سفیده ها نریزد ) سپس زرده و ماءالشعیر را اضافه نمائید و بزنید تا یکدست شود ؛ پس از یکدست شدن مواد باید شیر مخلوط با خمیر مایه و بیکینگ پودر را اضافه کنید.
۳
پس از مخلوط شدن مواد باید شروع به ریختن آرد کنید ، آرد را قاشق قاشق اضافه کنید تا سس به غلظتی مانند ماست برسد سپس مقداری نمک اضافه کنید و به مدت ۱ ساعت سس مخصوص را داخل یخچال قرار دهید.
۴
در مدتی که سس استراحت میکند مواد جوجه چینی را آماده کنید ، سینه های مرغ را به برش های نازک ببرید ( سعی کنید تمام تکه ها یک اندازه باشند ).
۵
درون کاسه ای پیاز رنده شده ، نمک ، فلفل ، سیر له شده و مقداری روغن را مخلوط کنید سپس تکه های مرغ را اضافه کنید تا مرغ ها مزه دار شوند.
۶
پس از استراحت سس مخصوص را از یخچال خارج کنید ، روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا داغ شود سپس تکه های مرغ را درون سس بزنید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ و برشته شوند ( حرارت باید ملایم باشد تا مرغ مغز پخت شود ).
۷
مرغ های آماده را روی توری یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش برود سپس بهمراه سیب زمینی سرخ کرده ، سالاد و سس گوجه فرنگی سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

جوجه چینی

بیشتر
سایر نکات

جوجه چینی

در صورت تمایل میتوانید از گوشت جوجه ، بلدرچین و میگو نیز بجای مرغ استفاده کنید ، مرغ ها تنها باید 15 دقیقه مزه دار شوند سپس بلافاصله در سس زده و سرخ شوند ( ماندن بیش از اندازه موجب سفت شدن مرغ میشود ).
این غذا، یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است که می توانید با سس گوجه فرنگی یا سس هزار جزیزه آن را میل کنید. مزیت این غذا این است که علی رغم اینکه در روغن سرخ می شود، روغن زیادی به خود جذب نمی کند.
با این همه اگر کسی بخواهد که فیله ی سرخ شده همان مقدار کم روغن را هم نداشته باشد، می تواند فیله ها را بعد از سرخ شدن، روی یک پارچه سفید تمیز قرار دهد تا روغن داخل آنها کاملاً خارج شود.
وقتی فیله های آغشته به خمیر را می خواهیم در روغن بیندازیم بهتر است کمی آن را تکان بدهیم تا خمیر اضافی آن جدا شود .
نظرات دستور پخت

جوجه چینی