مواد لازم

لازانیای ماگرو

۶
مواد لازم برای سس :
گوجه فرنگی ریز خرد شده
۶۰ گرم
سیر ریز خرد شده
۳ حبه
پیاز کوچک ریز خرد شده
۱ عدد
روغن زیتون
۲ قاشق غذا خوری
ریحان تازه ساطوری شده
۵ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز
به مقدار لازم
مواد لازم برای روی لازانیا:
پنیر ریکوتا
۳ پیمانه
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) رنده شده
۲ پیمانه
جعفری تازه ساطوری شده
۱/۴ پیمانه
پنیر موزارلا (موتزارلا)
۲۴۰ گرم
لازانیا (خام)
۱۲ ورق
کلمات کلیدی

لازانیای ماگرو

طرز تهیه

لازانیای ماگرو

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
داخل یک تابه، مقداری روغن می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا گرم شود. پیاز را ریز خرد می کنیم و آن را داخل روغن تفت می دهیم تا نرم شود. سیر را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم.
۲
سپس گوجه فرنگی و ریحان را به آنها اضافه کرده و با نمک و فلفل مزه دار می کنیم. حرارت را ملایم کرده و می گذاریم به مدت ۳۰ دقیقه بماند تا بپزند.
۳
برای آماده کردن لازانیا،½ پیمانه از سس گوجه فرنگیی که درست کرده ایم را داخل یک ظرف مناسب برای لازانیا می ریزیم و آن را با کمی آب رقیق کرده و کاملاً پخش می کنیم.
۴
یک لایه لازانیا روی آنها می چینیم و باز هم روی آن کمی سس گوجه فرنگی می ریزیم. لایه لازانیا را کاملاً با سس می پوشانیم. یک لایه دیگر از لازانیا و سس روی آنها می گذاریم. سپس مخلوط پنیر ریکوتا و موزارلا را روی سطح آن پخش می کنیم.
۵
۵ لایه به همین شکل ایجاد می کنیم. روی آخرین لایه، یک لایه دیگر لازانیا می چینیم و روی لازانیا را با سس می پوشانیم و کمی پنیر موزارلا روی آن می چینیم. روی سطح آن پنیر پارمژان و جعفری می پاشیم و روی آن را با فویل می پوشانیم.
۶
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. لازانیا را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر داغ می گذاریم تا بپزد. سپس آن را از فر خارج کرده و فویل روی آن را بر می داریم و باز هم به مدت ۱۰ دقیقه آن را داخل فر می گذاریم. لازانیا را از فر خارج کرده و آن را سرو می کنیم.
نظرات دستور پخت

لازانیای ماگرو