مواد لازم

تارتلت بیسکوییتی

۴
مواد اصلی
بیسکویت پتی بور
۲۰۰ گرم
پودر قند
۲۵ گرم
خلال بادام
۱/۲ پیمانه
کره
۱۰۰ گرم
مواد لازم کرم
شیر
۲.۵ پیمانه
زرده تخم مرغ
۱ عدد
شکر
۷۰ گرم
وانیل
نوک قاشق چای خوری
پودر خامه
۸۵ گرم
نشاسته ذرت
۱ قاشق غذا خوری
آرد
۲.۵ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

تارتلت بیسکوییتی

طرز تهیه

تارتلت بیسکوییتی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا مواد بیسکوییتی رو درست میکنیم . بیسکوییت پتی بور رو داخل آسیاب میریزیم و کاملا آسیاب میکنیم و بعد الک میکنیم تا کاملا یکدست بشه .
۲
خلال بادام رو با پودر قند مخلوط میکنیم و داخل آسیاب میریزیم و آسیاب میکنیم و دوباره الک میکنیم و به بیسکوییت اضافه میکنیم ‌.
۳
کره رو که کاملا نرم شده و ذوب شده به موادمون اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کاملا مخلوط بشه و بعد داخل قالب تک نفره میریزیم و کف و دیواره قالب رو با مواد بیسکوییتی میپوشونیم .
۴
و بعد داخل یخچال میذاریم تا کاملا سفت بشه حدود ۲ ساعت کافیه( اگر قالبتون طوری هستش که خارج کردن بیسکوییت از داخل قالب سخت هستش میتونید داخل قالب رو با سلفون بپوشونید و بعد مواد بیسکوییتی رو داخلش بریزید) .
۵
بعد مواد کرم رو درست میکنیم . ابتدا زرده تخم مرغ و شکر رو باهم مخلوط میکنیم و باهمزن میزنیم تا کرم رنگ بشه
۶
و بعد شیر و نشاسته درت و آرد و مخلوط زرده تخم مرغ و شکر رو باهم مخلوط میکنیم و روی حرارت خیلی کم میذاریم تا آروم آروم پخته بشه و موادمون غلیظ بشه .
۷
وقتی موادمون غلیظ شد از روی حرارت برمیداریم و روش رو نایلون میکشیم تا کرم رویه نبنده(روی خود کرم رو نایلون میکشیم نه رو ظرف) و اجازه میدیم تا در محیط آشپزخانه کاملا خنک بشه
۸
وقتی خنک شد بهش پودر خامه و وانیل اضافه میکنیم و با دور تند همزن میزنیم تا موادمون فرم بگیره و بعد داخل بیسکوییت هارو با کرم پر میکنیم و با میوه تزیین میکنیم .
سایر نکات

تارتلت بیسکوییتی

?فنجان ها قالب سیلیکونی هستش که میتونید از لوازم قنادی تهیه کنید?
نظرات دستور پخت

تارتلت بیسکوییتی